Sėkmingai milijoninės apyvartos verslą visame pasaulyje plėtojančios firmos „37signals” (kuriančios visame pasaulyje naudojamus interneto produktus: Basecamp, Highrise, Backpack, Campfire, Writeboard ir kt.) „galvos” Jason Fried ir David Heinemeier Hansson dalijasi žemiškais patarimais, kuriuos patys atrado ir patikrino dirbdami, o ne skaitydami ekonomikos teorijas.

Jų įsitikinimu, daugelis visuotinai priimtų teiginių ir metodų, kaip daryti verslą, yra klaidingi arba neveiksmingi. Autoriai trumpai ir vaizdžiai atskleidžia, kodėl taip yra, ir pateikia genialiai paprastas taisykles sėkmingai pradėti ir vystyti verslą, kuris teikia pasitenkinimą ir neapsunkina gyvenimo.

Kaip sukurti gerą produktą ir pribloškiančią idėją?

Tapkite reikšmingu visatos mechanizmo sraigteliu

Kad darbas sektųsi, reikia jaustis, lyg darytumėte kažką reikšmingo. Kad būtumėte svarbus Visatos mechanizmo varžtelis. Jūsų pastangos turi būti vertingos. Iš klientų norite išgirsti: „Jūsų produktas/paslauga pagerina mano gyvenimą”. Jūs norite jaustis, kad jeigu nustosite daryti tai, ką darote, žmonės pastebės.

Jums reikėtų paskubėti. Amžinybės neturite. Tai viso Jūsų gyvenimo darbas. Jūs norite sukurti dar vieną produktą ar supurtyti rinką? Tai, ką darote, yra Jūsų palikimas. Nesėdėkite ir nelaukite, kol kas nors padarys Jūsų norimą pokytį. Ir negalvokite, kad reikia didžiulės komandos, kad nuveiktumėte ką nors reikšmingo.

Pažiūrėkite į „Craigslist” (tinklalapis, kuriame nemokamai galima patalpinti savo skelbimą), kuris pakeitė tradicinį skelbimų verslą. Turėdama tik keliasdešimt darbuotojų, įmonė generuoja dešimtis milijonų dolerių pajamų, valdo vieną populiariausių tinklalapių internete ir visiškai sunaikino tradicinį skelbimų laikraščių verslą.

Jei ketinate ką nors daryti, darykite tai, kas svarbu. Šie nedideli žaidėjai atsirado iš niekur ir sunaikino senus verslo modelius. Jūs galite padaryti tą patį savo rinkoje.

Pasikasykite

Paprasčiausias ir tiesiausias būdas sukurti puikų produktą ar paslaugą, yra kurti tai, ką pats norėtumėte naudoti. Tai leidžia kurti tai, ką žinote ir iškart suprasti, ar kuriate ką nors gero.

Kurdami produktą ar paslaugą, kasdien turite padaryti šimtus mažyčių sprendimų. Spręsdami kieno nors kito problemas, Jūs tiesiog nuolat baksnojate tamsoje. Kai išsprendžiate savo problemą, įsijungia šviesa. Jūs tiksliai žinote, koks atsakymas yra teisingas.

Išradėjas Jamesas Dysonas pasikasė. Siurbdamas dulkes namuose jis pastebėjo, kad mažėja dulkių siurblio įsiurbimo galia – dulkės užkimšdavo maišelio angeles ir blokuodavo oro tėkmę. Tai nebuvo kieno nors kito įsivaizduota problema – tai buvo tikra problema, kurią jis pats patyrė. Todėl jis nusprendė išspręsti problemą, sukurdamas pirmą pasaulyje cikloninį dulkių siurblį be maišelio. („Fascinating Facts About James Dyson, Inventor of the Dyson Vacuum Cleaner in 1978”).

Žmonės norėjo numalšinti savo niežulį, ir atskleidė, kad daugybei žmonių reikia to, ko reikia jiems patiems. Jūs turėtumėte elgtis lygiai taip pat.

Kurdami tai, ko reikia Jums patiems, galite iškart vertinti produkto ar paslaugos kokybę, nesiremdami jokiais tarpininkais. Geriausia yra tai, kad toks požiūris – „spręsk savo problemą” – priverčia įsimylėti tai, ką kuriate. Jūs iš labai arti matote problemą, ir jos sprendimo vertę. Galų gale, Jūs (jei pasiseks) prie šio produkto dirbsite ne vienerius metus. Gali tai būti ir visą likusį gyvenimą. Todėl geriau tai būtų kas nors, kas Jums iš tikrųjų rūpi.

Pradėkite ką nors daryti

Galvojate, kad Jūsų idėja vertinga? Pabandykite ją parduoti ir pažiūrėkite, kiek Jums už ją pasiūlys. Tikriausiai atsakymas bus – nedaug. Kol nepradedate ko nors daryti, idėja ir išlieka idėja. O idėjų turime visi.

Stanley’is Kubrick’as taip pataria jauniems kino kūrėjams: „Pasiimkite kamerą, juostos ir sukurkite kokį nors filmą”. („Stanley Kubrick Biography,” IMDB). S. Kubrickas suprato, kad jeigu bandote kažką naujo, reikia iškart pradėti kurti. Todėl reikia griebti kamerą, paspausti „Record” ir pradėti filmuoti.

Idėjos yra pigios ir jų yra daug. Pradinė idėja yra tokia smulki verslo dalis, kad ji yra praktiškai nereikšminga. Daug svarbiau yra tai, kaip ją išpildote.

Laiko trūkumas nėra dingstis

Vienas dažniausių pasiteisinimų: „Neužtenka laiko”. Žmonės sako, kad norėtų įkurti įmonę, išmokti groti kokiu nors instrumentu, kažką išrasti, parašyti knygą ar dar ką nors, bet para tiesiog tam per trumpa.

Baikit juokus. Jeigu laiką leidžiate tinkamai, jo visada atsiranda. Ir negalvokite, kad reikėtų mesti įprastą darbą. Pasilikit jame, o savo projektą plėtokit vakarais.

Vietoj to, kad žiūrėtumėte televiziją ar žaistumėte „World of Warcraft”, plėtokite savo idėją. Tų keleto valandų per savaitę užtenka kam nors pradėti ir vykdyti.

Kai pradėsite tai daryti, sužinosite, kaip rimtai esate nusiteikęs vykdyti savo projektą. Jeigu neišdegs – ir toliau dirbsite, kaip dirbote kasdieniame darbe iki tol. Nerizikuojate niekuo daugiau – tik trupučiu laiko.

Kai ko nors labai norite, laiko visada rasite, nepaisydami kitų savo įsipareigojimų. Tiesa ta, kad dauguma žmonių tiesiog nieko nenori taip stipriai, todėl jie saugo savo ego, teisindamiesi laiko trūkumu.

Neįpraskite teisintis laiko trūkumu. Tik nuo Jūsų pačių priklauso, ar Jūsų svajonės išsipildys.

Padėkite brūkšnį smėlyje

Ką nors kurdami nuolat galvokite, kodėl Jūs darote tai, ką darote. Puikios įmonės siūlo požiūrį, ne tik produktą ar paslaugą. Jūs turite kuo nors tikėti. Jūs privalote rasti atramą. Turite žinoti, dėl ko kovojate. Ir privalote tai parodyti pasauliui.

Viena svarbiausių tokių atramų – superfanai. Jie nuolat į Jus žiūrės ir Jus gins. Žinią apie Jus jie skleis daug plačiau ir toliau, nei galėtų bet kokia reklaminė kampanija.

Stiprios nuomonės nėra nemokamos. Kai kuriuos žmones Jūs nubaidysite. Jie apkaltins Jus arogancija ir abejingumu. Toks gyvenimas. Jei atsiras Jus mylinčių, bus ir Jūsų nekenčiančių. Jeigu nėra Jūsų nekenčiančių, vadinasi, per mažai stengiatės. (Ir dar esate nuobodus).

Kai nežinote, kuo tikite, dėl visko kyla ginčai. Dėl visko pradedama diskutuoti. Bet kai turite tvirtą poziciją, sprendimai ateina savaime.

Pavyzdžiui, „Whole Foods” (prekybos centrų tinklas) yra tvirtai nusistatę prekiauti aukščiausios kokybės natūraliais ir organiškais produktus. Jie negaišta laiko diskutuodami, ką derėtų ir ko nederėtų pardavinėti. Niekas neklausia: „Ar prekiausime šiuo produktu, kuriame yra dirbtinių dažiklių?”. Nekyla jokių ginčų. Atsakymas yra aiškus. Todėl ten niekada nenusipirksite „Snickers” ar „Coca-Colos”.

Misija: neįmanoma?

Egzistuoja didžiulis skirtumas tarp to, ką Jūs iš tikrųjų darote ir tarp to, ką teigiate darantys savo „misijoje”. Turbūt esate matę ženklus „Garantuojame geriausią aptarnavimą”, kurie sukurti tik tam, kad būtų ką kabinti ant sienos. Tuos pačius ženklus, kurie yra visiška apgaulė ir nėra susiję su realybe.

Reikia ne rašyti ir teigti, bet tikėti tuo, ką darote.

Šaltinis: Verslo banga


Organizuojami mokymai: vadovavimo ir lyderystės, verslumo, pardavimų ir klientų aptarnavimo, laiko planavimo ir valdymo, dalykinio bendravimo…

Verslo pradžia nuo verslo idėjos - Manager.LT Akademija

Verslo pradžia nuo verslo idėjos

Šie verslumo mokymai yra skirti dar tik svarstantiems apie nuosavą verslą. Mokymų tikslas yra padėti dalyviams išgryninti galimas verslo idėjas, suprasti apmokestinimo mokesčiais skirtumus ir sustiprinti savo pasitikėjimą pradėti nuosavą verslą – „dirbti sau“.


Verslo planavimas - nusprendusiems kurti nuosavą verslą

„Verslo planavimas – nusprendusiems kurti nuosavą verslą”

„Verslo planavimas – nusprendusiems įkurti nuosavą verslą“ mokymų tikslas yra supažindinti su verslo veiklos planavimu, galimybių paieška, mokesčių sistema, suprasti veiklos rodiklius, kurie parodo veiklos efektyvumą.


Veiklos planavimas verslo pradžioje - verslo savininkams ir vadovams

„Veiklos planavimas verslo pradžioje – verslo savininkams ir vadovams”

Ankstyvos stadijos verslų savininkams ir vadovams organizuojamų mokymų „Veiklos planavimas verslo pradžioje“ tikslas – stiprinti žinias apie pelningos veiklos organizavimą, pardavimo būdus, plėtros galimybes ir strateginį mastymą organizuojant veiklą.

KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją

KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją (Įmonių savininkams ir vadovams)

Būdami įmonės vadovu ir lyderiu, Jūs turite didesnius iššūkius, nei kiti žmonės, ir nuolat siekiate efektyvinti įmonės veiklą. Patyrus su karantinu susijusius iššūkius, įmonių vadovai privalėjo priimti daug įvairių sprendimų, ir jų nemažai dar laukia ateityje. Galbūt su šiais iššūkiais susiję ir iškelti Jūsų tikslai sau bei įmonei yra didesni nei kada nors buvo, tačiau reikalingiems sprendimams priimti laiko yra mažiau nei bet kada.


VISI MANAGER.LT AKADEMIJA RENGIAMI MOKYMAI