„Panaikinkite barjerus, kurie kliudo žmonėms daryti tai, ką jie daro geriausiai.“
Robert Noyce, „Intel“ įkūrėjas

Neseniai rašiau, verta ar ne jūsų darbuotojų nuolankumo siekti bauginimu, o šį kartą norėčiau tarti keletą žodžių apie kitokį jų nusmukdymo iki nemąstančių robotų lygio būdą.

Vadovaukite remdamiesi ne baime, o priekabiavimu prie smulkmenų. Manykite, kad jūs ir tik jūs turite teisę spręsti. Ir tikslas – darbas tarp robotų arba idiotų – bus pasiektas.

Mikrovadyba užsmaugs jūsų verslą

Sąvaržėlės – tai rimta

Šis neefektyvus vadybos stilius yra žinomas kaip „mikrovadyba“ (angl. „micro-managing“) – smulkmeniškas polinkis valdyti kiekvieną verslo aspektą, net sąvaržėlių atsargas.

Vienam JAV biuro reikmenų prekybos tinklui pavyko tai gerai pavaizduoti vienoje pagarsėjusioje televizijos reklamoje. Rodoma, kaip kažkoks šykštus bosas verčia visus biuro darbuotojus dalintis vienu šratinuku.

Absurdiška, žinau, bet tai – smagus mikrovadybos pavyzdys.

Jei esate karštas mikrovadybos šalininkas – turite problemų. Jei manote, kad privalote patikrinti kiekvieną detalę – esate be penkių minučių paranojikas.

Jūsų stilių įtakoja nepasitikėjimas žmonėmis. Firma su „mikrovadybininku“ priešakyje auga lėtai. Personalas nesivysto, dėmesys sutelkiamas į smulkmenas, nėra ko iš darbuotojų grupių tikėtis komandinio darbo. Tikėtina, kad tai kada nors baigsis žlugimu.

Permokate darbuotojams

Jei nepasitikite darbuotojais, jų gebėjimu priimti sprendimus ir nenorite, kad jie imtųsi nors kiek atsakomybės, apgaudinėjate save. Apgaudinėjate, nes permokate jiems, duodami algas net už tuos sugebėjimus, kurie jums nereikalingi.

Kad ir kaip norėtumėte, ilgalaikės organizacijos sėkmės vieno žmogaus rankomis nepasieksite. Mikrovadyba gali kurį laiką visai neblogai sektis, tačiau netrukus ji taps bet kokio vystymosi stabdžiu. Naujos idėjos, nauji produktai, naujos rinkos nevystomos, nes vienas žmogus mintimis įkalina talentus, kurie kuria ir veja verslą į priekį. Tas žmogus – jūs.

Nors ir neįtikėtina, bet kiti – ne mažiau protingi

Kaip atsikratyti įpročio viską kontroliuoti? Pirmiausia sutikite su tokia neįtikima prielaida, kad turite „teisingus“, puikiai jūsų įmonei tinkančius darbuotojus. Be to, minutei sau įteikite, jog jie apsidžiaugs sužinoję, kad ir jų nuomonė šį tą reiškia.

Jei tokios prielaidos jums atrodo kvailos, tuoj pat keiskite visą ar beveik visą personalą. Tik šį kartą priimdamas naujus darbuotojus nebekartokite senų klaidų: ieškokite žmonių, kuriems nesvetimos ambicijos ir kurie nesitenkina įgiję saugumo jausmą. Jums reikalingi darbuotojai, padėsiantys jums siekti sėkmės, patys norintys augti ir gebantys pareikalauti, kad jiems nekliudytumėte.

Laikas pasijusti verslininku

Kitas žingsnis – nustatykite, koks delegavimo lygis jums psichologiškai priimtinas. Pirmiausia kitiems perleiskite funkcijas, kurios nėra kritinės. Vaizdžiai tariant, tegu sąvaržėles perka kiti.

Nebandykite iš anksto spėlioti, kokios bus tokio delegavimo pasekmės. Pajuskite, kad neprivalote visur dalyvauti. Bandykite įsivaizduoti, kad ir kiti gali būti tokie pat protingi, kaip ir jūs.

Jei pamėginsite atsikratyti kai kurių pareigų, jau netrukus pajusite, kad gyvenimas tapo ramesnis. Gal net ir vėl pradėsite šypsotis?

Kaip savininkas, visada turite paskutinio žodžio teisę, tačiau protingi pavaldiniai gali suteikti jums kai kurių protingų idėjų. Todėl leiskite sau pasijusti verslininku. Naudokitės tokio pojūčio privalumais.

Dr. Paul Adams

Šaltinis: Verslo banga


Organizuojami mokymai: vadovavimo ir lyderystės, verslumo, pardavimų ir klientų aptarnavimo, laiko planavimo ir valdymo, dalykinio bendravimo…


Emocinė inteligencija ir sėkmė - emocinis intelektas

Emocinė inteligencija ir sėkmė – emocinio intelekto lavinimo mokymai

Gebėdami suprasti bei valdyti savo ir kitų emocijas, patiriame mažiau streso darbe, efektyviau bendraujame ir bendradarbiaujame tiek su savo kolegomis, tiek su klientais, užtikriname gerą klimatą kolektyve, mažėja konfliktinių situacijų…



KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją

KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją (Įmonių savininkams ir vadovams)

Būdami įmonės vadovu ir lyderiu, Jūs turite didesnius iššūkius, nei kiti žmonės, ir nuolat siekiate efektyvinti įmonės veiklą. Patyrus su karantinu susijusius iššūkius, įmonių vadovai privalėjo priimti daug įvairių sprendimų, ir jų nemažai dar laukia ateityje. Galbūt su šiais iššūkiais susiję ir iškelti Jūsų tikslai sau bei įmonei yra didesni nei kada nors buvo, tačiau reikalingiems sprendimams priimti laiko yra mažiau nei bet kada.


Profesionalaus pardavimo įgūdžių tobulinimas, aktyvūs pardavimai

„Profesionalaus pardavimo įgūdžių tobulinimas – Aktyvūs pardavimai“

Praktiniai pardavimų mokymai skirti aktyvaus pardavimo vadybininkams, kurie pardavimus atlieka tiek telefonu, tiek susitikus su Klientais gyvai.


Profesionalaus klientų aptarnavimo principai - mokymai kursai

Mokymai: „Profesionalaus klientų aptarnavimo principai“

Mokymai skirti darbuotojams, kuriems tenka tiesiogiai bendrauti su klientais, teikiant jiems informaciją apie įmonės prekes ir/ar paslaugas, spręsti konfliktines situacijas.


VISI MANAGER.LT AKADEMIJA RENGIAMI MOKYMAI