„Galite turėti puikiausių idėjų, bet jei nemokėsite jų suprantamai perteikti, nieko gero iš jų nepešite.”
Lee Iacocca
Kas iš jūsų tiki žiniasklaidos jėga? Ar skaitydami straipsnį apie kokį nors produktą, firmą, tikite tuo, ką skaitote? Tikriausiai taip.
O kokią reakciją jumyse sukelia reklama? Ar reklamoje minimus teiginius priimate už „gryną pinigą”?
Laikraštinis straipsnis daugeliui mūsų sukuria įvaizdį, kad visa, kas jame rašoma – tiesa. Apie mokamus reklaminius skelbimus to nepasakysi.
Jei taip, kodėl gi nepasinaudoti tuo psichologiniu žiniasklaidos privalumu, platinant savo pranešimus spaudai?
Pažiūrėkite, juk sporto ir pramogų žvaigždės, norėdamos būti visuomenės dėmesio centre, reklamai neskiria nė cento. Tiesiog jų agentai žino, kaip savo tikslams panaudoti žiniasklaidos dėmesį. To paties galite išmokti ir jūs.
Žurnalistai ir redaktoriai ištroškę straipsnių ir naujienų. Siųskite jiems žinutes apie save!
Tačiau per daug neįsismaginkite. Prieš atsiversdami „New York Times” arba „USA Today” ir bandydami rasti ten redakcijų adresus, pagalvokite, ar nebūtų maloniau išvengti neigiamų emocijų, galinčių kilti, kai kažkas jus „pasiųs”. Jūsų naujienos galbūt yra naujienos ne visiems, o tik vietiniams savaitraščiams, specializuotiems žurnalams arba mažesnių dienraščių verslo priedams.
Pranešimai spaudai – rėmimo priemonė, dažnokai nuvertinta daugelio smulkaus verslo valdytojų. Verslininkai pamiršta, kad straipsnis vietiniame laikraštyje arba specializuotame žurnale prilygsta nemokamai reklamai. Ir net geriau: tai ne reklama, o žinutė, kuria pasitikima, nes svorio jai prideda skaitytojų pasitikėjimas leidiniu.
Tiesa, jūsų straipsnelis negali baigtis žodžiais „užsisakykite dabar” arba „jau prekiaujama”. Straipsniu galima sužadinti dėmesį jūsų verslui. Juo galima pasakyti pasauliui, kad jūsų kompanija yra „gyva”, tvirta ir kad ji daro poveikį visuomenei ir verslui.
Dabar tikriausiai spėliojate, ką čia tokio įdomaus ir vertingo pranešti? Štai keli klausimai, kurie galbūt pažadins jūsų kūrybines galias:
- „Ar ketinu plėstis?”
- „Gal kam nors paaukštinau pareigas?”
- „Ar siūlau naujus produktus?”
- „Gal remiu kokius nors renginius?”
- „Gal artėja verslo jubiliejus?”
- „Ar dalyvauju vietos bendruomenės veikloje?”
- „Ar užsiimu labdara?”
Daugelis šių dalykų turi teigiamą atspalvį, todėl gali gerokai pagerinti jūsų įvaizdį verslo kolegų ir visuomenės akyse.
Ar vis dar manote, kad neturite ką pasakyti? Taip gali būti dėl to, kad esate pernelyg „arti” savo verslo ir nematote jame naujumo. Keletą savaičių atidžiau paskaitinėkite vietinius ir nacionalinius laikraščius, atkreipdami dėmesį į žinias apie kitas nedideles įmones. Pavyzdžiai gali padėti rasti idėjų nuosavai viešųjų ryšių kampanijai. Galų gale, kuo rizikuojate? Be to, elektroniniu paštu galite vienodai lengvai bendrauti tiek su vietiniu laikraštėliu, tiek su specializuotu žurnalu.
Daugelis verslininkų tiesiog nepatogiai jaučiasi sėdę rašyti. Pabandykite štai ką: užrašykite keletą pagrindinių idėjų, ką norėtumėte pasakyti pasauliui, o jas „nublizginti” atiduokite tam, kuris geba rašyti. Gal padės pažįstami žurnalistikos studentai? Susisiekite su kuo nors iš dėstytojų ir paklausinėkite, ar kuris jo studentas nenorėtų įgyti realaus gyvenimo patirties.
Jei įtikinau pradėti naują karjerą žurnalistikoje, įsidėmėkite dar keletą patarimų:
- Jūsų straipsnelis neturi viršyti 600 žodžių. Rašykite gyvai ir tiksliai, tik apie reikalą. Pabandykite apsiriboti faktais – juk rašote ne apysaką.
- Jei nesate tikras, ar jūsų tekstas sukels tokią reakciją, kokios norėtumėte, pateikę juodraštį pabandykite sužinoti kelių lojalių klientų nuomonę. Kaip jie reaguoja? Išgaukite atvirą nuomonę – jums reikia tiesos, o ne komplimentų ar meilikavimų. Paprašykite patarimų.
- Nusistatykite grafiką: kas mėnesį – bent po vieną pranešimą spaudai. Kartojimas veda prie pažinimo.
- Pabandykite užmegzti draugiškus santykius su vietinio spaudos leidinio verslo redaktoriumi.
- Išsaugokite savo kūrinėlius. Ateityje jie jums dar padės, pavyzdžiui, kuriant reklaminius lankstinukus.
- Neapsiribokite laikraščiais ir žurnalais. Pranešimus siųskite ir verslininkų organizacijoms, asociacijoms.
Užteks vieną kartą pamatyti savo žodžius išspausdintus, ir susižavėsite savo naujuoju rašytojo vaidmeniu. Mažos firmos taip pat gali įgyti šlovę visos šalies mastu. Tereikia gerai suplanuoti viešųjų ryšių kampaniją, nepamiršti, kad žinutės turi būti reikšmingos visuomenei, ir vengti noro užslėptai pasireklamuoti.
Dr. Paul Adams
Šaltinis: Verslo banga
Pardavimo ir klientų aptarnavimo mokymai, kursai, seminarai:
„Profesionalaus pardavimo įgūdžių tobulinimas – Aktyvūs pardavimai”
Praktiniai pardavimų mokymai skirti aktyvaus pardavimo vadybininkams, kurie pardavimus atlieka tiek telefonu, tiek susitikus su Klientais gyvai.
Profesionalus pardavimas telefonu
Pardavimo telefonu mokymai yra skirti tiek pardavimus atliekantiems tik telefonu (telemarketingo darbuotojams), tiek aktyvių pardavimų vadybininkams, visiems kurie siekia geriausiu pardavimo telefonu rezultatų.
„Pardavimų mokymai pardavėjams konsultantams”
Pardavimo – klientų aptarnavimo mokymai yra skirti pardavėjams konsultantams, prekybinės salės darbuotojams, taip pat klientų aptarnavimo specialistams, kuriems tenka daryti pardavimus, taip pat visiems, kas siekia geriausių pardavimo prekybinėje salėje rezultatų. Mokymai turėtų sudominti ir pardavimo vadovus.
Mokymai: „Profesionalaus klientų aptarnavimo principai”
Mokymai skirti darbuotojams, kuriems tenka tiesiogiai bendrauti su klientais, teikiant jiems informaciją apie įmonės prekes ir/ar paslaugas, spręsti konfliktines situacijas.
Klientų aptarnavimas telefonu
Mokymai darbuotojams, tiesiogiai bendraujantiems su klientais: aptarnaujant, teikiant informaciją telefonu, valdant ir sprendžiant konfliktines situacijas ir pan.