Ar žinote, kodėl esate verslininkas? Kada paskutinį kartą apie tai pagalvojote? Ar liekate versle dėl tų pačių priežasčių, dėl kurių savo verslą ir pradėjote? Abejoju. Jei apie tai susimąstote, ar lengvai randate atsakymus į šiuos klausimus?

Mūsų motyvai, poreikiai, netgi vertybės pasikeičia, transformuojasi mums net nežinant. O juk elgiamės motyvuojami šių poreikių.

Firmos misija, vizija, tikslai

Kodėl apie tai reikia galvoti

Lygiai tas pat gali būti ir su priežastimis, kodėl iš visų jėgų stengėtės pradėti savo verslą. Tai galėjo būti nepriklausomumo poreikis sumišęs su noru uždirbti savo šeimai pajamų. Jei jūsų verslas pasisekė, ir esate juo patenkintas, kas toliau? Ar vis dar stengiatės pasiekti tam tikrą pasitenkinimo lygmenį?

Turbūt ir patys suprantate, jog šiandieninis jūsų verslas nėra tas pats verslas, kurį kažkada pradėjote. Kaip keičiasi žmonių amžius, lygiai taip pat keičiasi ir verslas. Jūsų verslas yra subjektyvus. Subjektyvumą jam suteikiate jūs patys, darbuotojai, jūsų norų, poreikių ir dabartinio gyvenimo mąstymo atspindys. Kaip priimate ar atleidžiate darbuotojus, kaip keičiasi jų asmeninės savybės, taip keičiasi ir jūsų verslas. Kaip keičiasi produktai ir rinkos, taip keičiasi ir verslas.

Tikriausiai esate taip užsiėmę kasdieniniais verslo poreikiais, kad mąstymas apie ateitį jūsų prioritetų sąraše užima paskutinę vietą. Ar esate susipažinę su sąvoka „atsitraukimas“? Tai laikas, skirtas atsitraukimui nuo kasdienės rutinos, kad pagalvotumėte ir padiskutuotumėte (jei esate keliese) apie dabartį, praeitį ir tai, kokiais norite būti ateityje. Tai refleksija ir fantazijos.

Atsitraukimas – tai laikas, jūsų asmeninis laikas, pagalvoti apie verslą. Tai atsisukimas atgal ir pasižiūrėjimas į jūsų verslą tokį, koks jis yra dabar ir tokį, koks jis bus ateityje. Tai savęs paklausimas, kur norite, kad jūsų verslas atsidurtų? Kas jam turėtų nutikti? Ir atsakymas į tradicinį klausimą: „Kodėl jūs esate versle?“. Tikrai nustebčiau, jei atsakytumėte: „Kad turėčiau daugiau žaislų savo smėlio dėžėje“.

Išbandykite štai ką – sukurkite savo verslui misiją, suformuluokite misijos apibrėžimą. Asmenys tai gali panaudoti asmeninio gyvenimo tobulinimui, institucijos – tikslų identifikavimui, verslas – strategijos ir tikslų nusibrėžimui. Misija, kurią turiu omenyje – tai jūsų asmeninis patvirtinimas to, kas yra jūsų verslas. Tai kelių puslapių patvirtinimas, „ištrauktas“ iš jūsų vidaus, apie tai, ką jaučiate savo verslui, kas jūsų nuomone versle yra blogai, o kas patinka, ir koks jis turėtų būti.

Prasidėjus kokiam nors naujam ciklui, yra labai geras laikas peržiūrėti praėjusio ciklo pasiekimus ir pergales bei netektis ir neišpildytas viltis. Kitaip tariant, ką jaučiate verslui savo sielos gelmėse. Asmeniška verslo peržiūra gali jums duoti minčių, kaip jį padaryti geresnį.

Klausimai įsivertinimui

Tačiau refleksija yra tik viena jūsų užduoties pusė, o ateities planų kūrimas – kita. Štai keletas klausimų, kuriais remiantis apmąstykite ir aprašykite savo verslą.

  1. Procesas pasideda jūsų pamąstymais apie verslo tikslus. Ką tai jums duoda? Ką tai duoda kitiems? Jei į šiuos klausimus atsakysite sąžiningai, atsakymai jus labai nustebins.
  2. Toliau, padarykite savo verslo dabartinę inventorizaciją. Kas jums versle patinka, o kas – ne? Ką pakeistumėte?
  3. Dabar pagalvokite apie ateitį. Kokią ateitį matote savo kompanijai? Kur norite, kad jūsų verslas atsidurtų? Ar būtent to ir norite? Jei taip, ar tai įmanoma? Ar matote kokias nors kliūtis praeityje? Ar manote, kad jas įveiksite?

Atsakymai į šiuos klausimus bus tam tikras rėmas, kad galėtumėte pradėti visai kitokį verslo planą, paremtą ne pardavimų projekcijomis ir finansiniais rodikliais, sujungtais su užsikonservavusia taktika bei strategija, o planą, sukurtą pagal jūsų viziją. Tai turėtų būti planas, kuris yra jūsų paties mąstymas apie savo kompaniją. Tai turi būti tikslai to, ko jūs norite. Parašę savo atsakymus ir pasiklausę savo vidinio balso apie dabartinius poreikius ir norus, sukursite šviežius tikslus ir vizijas, kurios maitins jūsų ambicijas juos užbaigti įgyvendinant.

Jei įtikinau pasiimti dienelę, prisėsti prie nešiojamo kompiuterio ir parašyti ilgą laišką sau pačiam apie verslą, besivadovaujant mano klausimais, užbaigsite dieną su jauduliu. Pamatysite, kad refleksija ir naujų tikslų nustatymas gali uždegti. Atsimenate, kokie buvote susijaudinę, kai pradėjote savo verslą. Ar norite tai dar kartą pajusti? Atsitraukite nuo kasdienybės, prisėskite prie misijos, ir greičiausiai tai vėl pajusite.

Dr. Paul Adams

Šaltinis: Verslo banga


Organizuojami mokymai: vadovavimo ir lyderystės, verslumo, pardavimų ir klientų aptarnavimo, laiko planavimo ir valdymo, dalykinio bendravimo…

Verslo planavimas - nusprendusiems kurti nuosavą verslą

„Verslo planavimas – nusprendusiems kurti nuosavą verslą“

„Verslo planavimas – nusprendusiems įkurti nuosavą verslą“ mokymų tikslas yra supažindinti su verslo veiklos planavimu, galimybių paieška, mokesčių sistema, suprasti veiklos rodiklius, kurie parodo veiklos efektyvumą.


Veiklos planavimas verslo pradžioje - verslo savininkams ir vadovams

„Veiklos planavimas verslo pradžioje – verslo savininkams ir vadovams“

Ankstyvos stadijos verslų savininkams ir vadovams organizuojamų mokymų „Veiklos planavimas verslo pradžioje“ tikslas – stiprinti žinias apie pelningos veiklos organizavimą, pardavimo būdus, plėtros galimybes ir strateginį mastymą organizuojant veiklą.


KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją

KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją (Įmonių savininkams ir vadovams)

Būdami įmonės vadovu ir lyderiu, Jūs turite didesnius iššūkius, nei kiti žmonės, ir nuolat siekiate efektyvinti įmonės veiklą. Patyrus su karantinu susijusius iššūkius, įmonių vadovai privalėjo priimti daug įvairių sprendimų, ir jų nemažai dar laukia ateityje. Galbūt su šiais iššūkiais susiję ir iškelti Jūsų tikslai sau bei įmonei yra didesni nei kada nors buvo, tačiau reikalingiems sprendimams priimti laiko yra mažiau nei bet kada.



Emocinė inteligencija ir sėkmė - emocinis intelektas

Emocinė inteligencija ir sėkmė – emocinio intelekto lavinimo mokymai

Gebėdami suprasti bei valdyti savo ir kitų emocijas, patiriame mažiau streso darbe, efektyviau bendraujame ir bendradarbiaujame tiek su savo kolegomis, tiek su klientais, užtikriname gerą klimatą kolektyve, mažėja konfliktinių situacijų…



VISI MANAGER.LT AKADEMIJA RENGIAMI MOKYMAI