Kai reikia dirbti nuotoliniu būdu (namuose, viešbutyje ar kavinėje) su savo ar išorinės komandos kolegomis, jums gali puikiai pasitarnauti visa eilė internetinių grupinio darbo priemonių (paslaugų), kurios ženkliai palengvina ir pagreitina darbą, padidina jūsų ir komandos produktyvumą. Didžioji dalis šių paslaugų yra visiškai arba iš dalies nemokamos (esant tam tikroms sąlygoms).

Grupinio darbo priemonės įrankiai, skirtos ženkliai palengvinti komandos darbą nuotoliniu būdu

Šiuo straipsniu siekiu pristatyti rinkoje siūlomų grupinio darbo priemonių galimybes. Žemiau pateiktos grupinio darbo paslaugos ar programinės priemonės yra sureitinguotos pagal populiarumą ar paplitimą rinkoje. Svarbu paminėti, jog siekiant pasirinkti Jums labiausiai tinkančią priemonę, verta apžvelgti visas alternatyvas, nes jų pritaikymas skirtas vienokiai ar kitokiai grupinio darbo veiklai.

1. Grupinio susirašinėjimo programos (Messenger)

Slack . Grupinio susirašinėjimo paslauga, skirta komandiniam darbui. Kiekvienai temai galima sukurti atskirą “kambarį”. Kiekvienas komandos narys gauna pranešimus tik apie tas žinutes, kurios nukreiptos asmeniškai jam. Tokiu būdu galima efektyviai valdyti informacijos srautus komandos viduje. Paslauga turi integraciją su galybe išorinių servisų.

Grupinio susirašinėjimo programos Messenger slack

Alternatyvos

2. Ofiso paketas nuotoliniam darbui

Google dokumentai, lentelės, prezentacijos. Google siūlo didžiausią servisą dirbant su office formato failais. Kiekvienam vartotojui prieinama 15 GB disko talpa dokumentams saugoti. Norint daugiau talpos ar dar daugiau servisų grupiniam darbui, galima užsisakyti Google produktą “G Suite”. Viena pagrindinių Google dokumentų funkcijų yra ta, kad vienu metu prie to paties dokumento gali dirbti keli asmenys.

Ofiso paketas nuotoliniam darbui google doc

Alternatyvos

3. Paslauga įvairiems užrašams

OneNote. Google dokumentai nėra itin patogūs norint naudoti savo darbe užrašus, įvairius pasižymėjimus. Tai geriausiai atlieka Microsoft OneNote.

Paslauga įvairiems užrašams OneNote

Alternatyvos

4. Užduočių valdymo įrankis

Todoist. Kad vadovas galėtų efektyviai valdyti nutolusią komandą, jam reikalingas patogus instrumentas užduočių delegavimui. Todoist yra vienas iš geriausių šioje kategorijoje. Šis įrankis leidžia greitai pridėti darbus, tvarkyti juos pagal sąrašus ir prioritetus, nurodyti atlikimo laiką ir priskirti atsakingus asmenis. Žymių ir filtrų pagalba lengva orientuotis didelėje gausybėje užduočių, o aktyvumo istorijos pagalba lengva kontroliuoti darbų eigą.

Užduočių valdymo įrankis todist

Alternatyvos

5 Projektų valdymo įrankis

Asana. Užduočių valdymo įrankiai yra patogūs operatyviam delegavimui, tačiau ne visada tinkami sudėtingiems darbų procesams valdyti. Strateginiam valdymui labiau tinka tokios programos kaip Asana. Šis įrankis leidžia skirtingais būdais planuoti ir struktūruoti užduočių srautą. Kiekvienas darbuotojas aiškiai mato savo užduotis ir jų atlikimo laiką. O vadovas gali lengvai sekti progresą ir stebėti bendrą projekto vaizdą.

Projektų valdymo įrankis Asana

Alternatyvos

6 CRM – klientų valdymo programa (angl. Customer Relationship Management)

HubSpot – tai vienas pilniausių (pilno funkcionalumo) nemokamų sprendimų rinkoje. Kaip ir kiekvienas CRM, jis leidžia: įvesti visą įmanomą informaciją apie klientus ir pardavimo sutartis, vykdyti susirašinėjimus su klientais, planuoti susitikimus ir skambučius su klientais, taip pat galima integruoti su įmonės interneto svetaine ir per formas rinkti klientų užklausas, vėliau jas apdoroti ir t.t.

CRM klientų valdymo programa angl. Customer Relationship Management HubSpot

Alternatyvos

7. Kanban lenta projektams valdyti

Trello – Kanban – tai populiari metodologija valdyti projektus. Metodologija pasižymi tuo, kad kiekviena užduotis praeina tam tikrą etapą: pavyzdžiui, “Planuojama”, “Svarstoma”, “Vykdoma”, “Pabaigta”, “Nutraukta”. Dažniausiai šie etapai atvaizduojami lentose, tarp kurių yra kilnojamos užduočių lentelės. Kadangi tai yra labai patogus būdas atvaizduoti darbinį procesą, todėl dauguma paslaugų skirtų projektams valdyti vienaip ar kitaip stengiasi turėti Kanban elementų. Geriausiai ši metodologija realizuota programoje Trello. Programa pasižymi didžiausiu paprastumu ir geriausiu atvaizdavimu, tačiau gali neturėti jums reikalingo funkcionalumo, jei valdote sudėtingus projektus. Programoje užduočių srautas pateiktas labai supaprastintai ir aiškiai.

Kanban lenta projektams valdyti Trello

Alternatyvos

8. Minčių žemėlapis

MindMeister. Minčių žemėlapis yra scheminis procesų ar idėjų atvaizdavimo būdas, palengvinantis informacijos suvokimą. Tokia forma galima pateikti bet ką: nuo projekto plėtros strategijos iki minčių lietaus sesijos rezultatų. Kolektyviniam darbui su minčių žemėlapiais reikia specialaus redaktoriaus.
Geras pasirinkimas yra „MindMeister“ paslauga. Ji siūlo daugybę šablonų ir patogius įrankius duomenims vizualizuoti. Su juo galite greitai piešti bet kokio sudėtingumo minčių žemėlapius.

Minčių žemėlapis MindMeister

Alternatyvos

9. Debesų saugykla

Google diskas. Debesų saugyklų paslaugas teikia labai daug tiekėjų, tačiau Google diskas – vienareikšmiškai yra lyderis.

Debesų saugykla Google diskas

Alternatyvos

10. Video konferencijų paslauga

Zoom. Šios paslaugos tiekėjų lyderis yra ZOOM. Jis ne tik garantuoja saugų video ryšį, bet tuo pačiu leidžia organizuoti konferencijas, dalintis skaidrėmis, video ir bet kuria kita medžiaga, išsaugoti vaizdo ryšio įrašus ir daugybę kitų funkcionalumų, priklausomai nuo pasirinkto plano.

Video konferencijų paslauga Zoom

Alternatyvos

11. Ekrano vaizdo fotografavimo programa

LightShot. Ši programa ar jos alternatyva galėtų būti labai naudinga komandiniame darbe. Juk sakoma, kad tai, ką matai, kartais kitiems yra geriau vieną kartą parodyti nei 100 kartų papasakoti. Nors kiekvienas kompiuteris turi “Print Screen” mygtuką, tačiau LightShot programa šią funkciją pakelia visai į kitą lygį ir leidžia naudoti grupiniam darbui.

Ekrano vaizdo fotografavimo programa LightShot

Alternatyvos

12. Darbo laiko sekimas ir analizė

Timely. Laiko stebėjimo priemonės padeda sekti, kiek laiko jūsų komandos kolegos praleidžia atlikdami konkrečias užduotis. Timely tai daro automatiškai. Pirmiausia turite būti prisijungę prie kokios nors grupinio darbo programos, tokių kaip „Trello“, „Asana“ ar „Todoist“. Po integracijos, „Timely“ pradės analizuoti konkrečių kolegų veiksmus su priskirtomis užduotimis, o laiko juostoje bus atspindėti praleisto laiko rezultatai. Vienintelis minusas yra tas, kad ši programa yra mokama, ir kaina prasideda nuo 50$. Geriausia nemokama alternatyva yra programa Toggl.

Darbo laiko sekimas ir analizė toggl

Alternatyvos

13 Pasaulio laikrodis

World Time Buddy. Kai darbuotojai dirba skirtingose laiko juostose, tokios paslaugos kaip „World Time Buddy“ supaprastinta darbą. Dar nebuvo taip paprasta suderinti bendrą konferencijų laiką.

Pasaulio laikrodis World Time Buddy

Alternatyvos

14 Nuotolinė pagalba prisijungiant prie nutolusio kompiuterio

TeamViewer yra viena iš populiariausių dalijimosi prieigų prie kito kompiuterio ar mobilaus įrenginio paslaugų. Palaiko vaizdo ryšį ir turi integraciją su „Google Drive“, „OneDrive“ ir kitomis debesų saugyklomis, dėl to galite dalintis ir failais. Tai ideali pagalbos priemonė kolegoms ar artimiesiems, kuriems kyla problemų darbuojantis su kompiuteriu ar konkrečia programa. Jūs prisijungiate prie nutolusio kompiuterio kaip prie savo ir galite išspręsti visas problemas. Asmeniniam naudojimuisi ši programa nemokama.

Nuotolinė pagalba prisijungiant prie nutolusio kompiuterio TeamViewer

Alternatyvos

Straipsnį parengė:
Aras Mileška
Manager.LT Akademija


Mokymai, kursai ir seminarai





VISI MANAGER.LT AKADEMIJA RENGIAMI MOKYMAI