Daugelis pradedančiųjų verslininkų mano, kad rašyti kompanijos veiklos taisykles yra tuščias darbas, prabanga, kurią gali sau leisti tik didžiosios bendrovės ir stambios institucijos. Juk reikia daryti verslą, o ne gaišti laiką įmantriems aprašymams, kuriuos daugelis darbuotojų skaito su tokiu pat susidomėjimu, kaip skaitomas smulkus šriftas kitoje draudimo poliso pusėje.

Instrukcijos nuosavam verslui

Kam reikalingos instrukcijos?

O, koks ciniškas, bet kartu artimas tiesai požiūris, pažvelgus į biurokratiją daugelyje didelių įmonių bei valdžios institucijose. Ne paslaptis, kad vadybos lygis prisitaiko prie biudžeto dydžio. Ne paslaptis, kad egzistuoja profesija „vadybos konsultantai”, o jos atstovai visą gyvenimą praleidžia kurdami įmonėms tą „smulkų šriftą”, kurio niekas nesupranta ir kuris įvaro nuobodį jau po pirmos pastraipos.

Tačiau nesmerkime spausdinto žodžio vien už tai, kad priviso biurokratų. Jums reikia aplanko su taisyklėmis ir aprašymais, kaip jūsų įmonėje tvarkomi reikalai.

Nė vienas iš mūsų nėra nepakeičiamas. Tačiau jei staiga susirgsite arba turėsite atsitraukti nuo reikalų dėl kokios nors priežasties, jums tikrai kils mintis, kad galėjote turėti iš anksto parengtą instrukcijų savo verslui sąvadą. Toks dokumentas gali išgelbėti jūsų verslą nuo nukrypimo iš kelio.

Darbuotojų klaidos ir nesusipratimai gali kainuoti jums daug taip sunkiai uždirbamų dolerių.

Ar tokio argumento nepakanka, kad skirtumėte laiko teisingo verslo vykdymo kelio aprašymui?

Kaip rengti instrukcijas?

Negaliu šiame straipsnyje pateikti gatavų instrukcijų, tačiau mėginsiu surašyti sritis, kur popieriuje (arba kietame diske) išdėstyti jūsų nurodymai yra tiesiog būtini.

Tai pirmiausia veiksmai, kurių nevaldymas arba nepakankamas valdymas priveda prie rimtų klaidų ir nuostolių.

Prieš pradėdami verslo instrukcijų surašymo procesą, paklauskite savęs štai ko: „Jei susirgsiu ar patirsiu traumą, ir dėl to turėsiu kuriam laikui atsitraukti nuo verslo, ar paliksiu savo pavaldiniams aiškių nurodymų rinkinį, kuriuo vadovaudamiesi jie galės valdyti verslą taip, kaip aš to norėčiau?”

  1. Darbuotojų pareiginės instrukcijos. Nuo to reikia pradėti. Jei turite samdomų darbuotojų, privalote turėti labai aiškų vaizdą, ką jie veikia ir apskritai kodėl juos samdote. Priešingu atveju, kam jie jums reikalingi?
    Ar jūsų pavaldiniai žino savo pareigas ir atsakomybę? Ar jūs tai žinote?
  2. Politika darbuotojų atžvilgiu. Kaip paaukštinamos pareigos, kaip pakeliama alga? Kaip elgiamasi atostogų, ligos, motinystės atveju? Kaip reaguojama į darbuotojo mokslą? Kaip išleidžiama į pensiją? Norėdami išvengti problemų su darbuotojais, turite viską surašyti popieriaus lape – paprastų darbo sutarčių nepakanka, kaip ir nepakanka vadovautis vien tik įstatymo nuostatomis.
    Jei darbuotojui ką nors žadate, tačiau to pažado neužrašote – jau geriau visai nežadėkite. Yra ir daugiau ką veikti, ne vien tik kariauti su nepatenkintais nuviltais darbuotojais.
  3. Organizacinė schema. Ar kiekvienas žino savo vietą organizacijos hierarchijoje? Ar žino, kas jam pavaldūs ir kam jis pavaldus? Jei dar tokios schemos niekada nekūrėte ir nežinote, kaip ji atrodo, pasiimkite bet kurį vadybos vadovėlį, kur tikrai surasite bent keletą naudingų pavyzdžių.
    Organizacinės schemos naudingos tuo, kad pateikia tarsi momentinę įmonės struktūros fotografiją. Ją kuriant tenka aiškiai nustatyti, kas kam pavaldus ir kas kieno pavaldinys.
  4. Atidėjimai ir debitoriniai įsiskolinimai. Kaip tikrinate pirkėjų patikimumą? Kokios yra tipinės jūsų mokėjimo sąlygos? Kaip susigrąžinate pradelstas skolas?
  5. Atsargų kontrolė ir tiekimų politika. Kas turi teisę leisti jūsų pinigus? Kas priima sąskaitas? Ar nustatyti išlaidų, kurioms nereikia jūsų patvirtinimo, limitai? Kas nusprendžia, kiek atsargų laikyti?

Čia dar nebūtinai visi dalykai, kurie galėtų įeiti į tą parankinę jūsų verslo knygą. Pradėkite nuo esminių dalykų, kuriuos keiskite keičiantis verslui. Augant verslui pridėkite šį tą papildomai. Svarbiausia – nepalikite visko savieigai.

Jūsų parankinė knyga, jūsų sudarytos instrukcijos gali tapti vienu iš svarbiausių nematerialių aktyvų, kuriais disponuoja jūsų įmonė. Supraskite, kad be tokių instrukcijų jūsų darbuotojai, jums nesant šalia, turės spėlioti arba tiesiog daryti taip, kaip jiems atrodo geriau.

Jei jūsų verslą lydės sėkmė, pastebėsite, kad atsiranda įvykių, iškyla situacijos, kurių anksčiau numatyti nebuvo įmanoma. Tikėkimės, kad būsite aprašęs bent tipinius, dažniausiai pasikartojančius atvejus.

Beje, papildomos naudos bekurdamas instrukcijų rinkinį netikėtai gausite jau iš to, kad daug sužinosite apie savo verslą. Tiek gero, tiek ir blogo.

Dr. Paul Adams

Šaltinis: Verslo banga


Organizuojami mokymai: vadovavimo ir lyderystės, verslumo, pardavimų ir klientų aptarnavimo, laiko planavimo ir valdymo, dalykinio bendravimo…

Veiklos planavimas verslo pradžioje - verslo savininkams ir vadovams

„Veiklos planavimas verslo pradžioje – verslo savininkams ir vadovams”

Ankstyvos stadijos verslų savininkams ir vadovams organizuojamų mokymų „Veiklos planavimas verslo pradžioje“ tikslas – stiprinti žinias apie pelningos veiklos organizavimą, pardavimo būdus, plėtros galimybes ir strateginį mastymą organizuojant veiklą.


KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją

KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją (Įmonių savininkams ir vadovams)

Būdami įmonės vadovu ir lyderiu, Jūs turite didesnius iššūkius, nei kiti žmonės, ir nuolat siekiate efektyvinti įmonės veiklą. Patyrus su karantinu susijusius iššūkius, įmonių vadovai privalėjo priimti daug įvairių sprendimų, ir jų nemažai dar laukia ateityje. Galbūt su šiais iššūkiais susiję ir iškelti Jūsų tikslai sau bei įmonei yra didesni nei kada nors buvo, tačiau reikalingiems sprendimams priimti laiko yra mažiau nei bet kada.



Emocinė inteligencija ir sėkmė - emocinis intelektas

Emocinė inteligencija ir sėkmė – emocinio intelekto lavinimo mokymai

Gebėdami suprasti bei valdyti savo ir kitų emocijas, patiriame mažiau streso darbe, efektyviau bendraujame ir bendradarbiaujame tiek su savo kolegomis, tiek su klientais, užtikriname gerą klimatą kolektyve, mažėja konfliktinių situacijų…



VISI MANAGER.LT AKADEMIJA RENGIAMI MOKYMAI