„Reklama yra panaši į mokymąsi. Kai jos mažai – blogai.”
P.T. Barnum

KIS principas reklamoje

„KIS” – keep it simple

Nekenčiu reklamų, kurios ant manęs rėkia. Nemėgstu reklamų, kurių lapo apačioje kažko prirašyta smulkiu šriftu. Nekenčiu reklamu, kurios mane įžeidinėja. Nekenčiu reklamų, verčiančių jaustis nejaukiai ir pamirštu tas, kurios yra nuobodžios. O kaip jūs? Reklama tapo brangi, sudėtinga ir dažnai banali. Šimtai tūkstančių žinučių per dieną varžosi dėl mūsų dėmesio ir pinigų. Nenuostabu, kad mes išlavinome trumpą dėmesį: kas gi turi tiek laiko, kad suimtų į save visą tą srautą.

O, kaip paprastai anksčiau gyveno verslininkai. Jiems buvo taip lengva bendrauti su pasauliu. Viskas, ką Šekspyro laikais jums reikėjo padaryti, tai pasikabinti iškabą priešais krautuvę. Vėliau, kai pasklido spausdintas žodis, reklamos ir rėmimo žinutės skambėjo kaip vestuviniai kvietimai. Kviečiate žmones apsilankyti jūsų įstaigoje. Nieko daugiau. Jokių užsiminimų apie kainą, nuolaidas, tiesiog faktas, kad esate tam, jog aptarnautumėte vartotoją.

Dabar visi mano, kad kuo pagyrūniškesnė žinutė, tuo didesnis efektas. Rinkoje ir taip daug produktų, o reklama dar labiau viską supainioja.

Žinutę vartotojui galima kurti milijonais būdų, ir dar yra ne mažiau būdų, kaip tą žinutę išsiųsti. O kaip sužinoti, ar jūsų reklama „veža”, ypač jei prie jūsų parduotuvės ar biuro nestovi klientų eilės? Kaip sužinoti, ar kas nors skaitė, matė ar klausė, ir jei taip, tai kaip jie reagavo? Sėkmė ateis žymiai greičiau, jei tai sužinosite.

Reklama – sunkus daiktas, ir pradedantys verslininkai, neretai skaičiuojantys kiekvieną litą, gali lengvai tame pasiklysti. Reklama ir rėmimas gali suryti labai daug jūsų pinigų. Daugelį metų bendraudamas su smulkaus verslo savininkais pastebėjau, kad jiems trūksta žalio supratimo, kaip reklama veikia ir ką sakyti vartotojui. Tai tiesiog tipinė problema. Verslininkai gali būti savo verslo žinovais, bet kai kurie pasimeta, kai ima galvoti, kaip apie save pranešti žmonėms.

Ir pasimesti yra labai paprasta. Pinigus galite pradėti leisti pinigus nuo tokių smulkmenų kaip rašikliai, raktų pakabukai, o galite siekti ir iki Eurolygos rėmimo. Pasirinkti žiniasklaidos kanalus, nuspręsti, ką sakyti… Kaip priimti sprendimą? Konsultantai yra brangūs, o jei jie dar nieko nežino apie jūsų verslą, jūs net turėsite jiems mokėti, kad sužinotų. Reklamų agentų būna įvairių – ir neišmanėlių, ir asų, tačiau iš jų taip pat maža naudos. Tai grąžina jus į pradinį tašką.

Kad iš jo pajudėtumėte, turite atsakyti į pradinį klausimą: kodėl vartotojai pas jus perka. Kas jūsų versle yra tokio unikalaus, kuo jūsų produktai ar paslaugos ypatingi, ar, kitaip tariant, kodėl esate tokie nuostabūs? Ką tokio siūlote, kas sužavi vartotojus ir jie palieka jūsų konkurentus? Kas jūsų versle pritraukia vartotojus? Jei klausimai atrodo paprasti ir švaistantys laiką, tiesiog paklauskite vartotojų, kodėl jie pas jus perka. Jei atsakydami jie bus atviri, atsakymai jus nustebins. Galite sužinoti, kad jie pas jus perka ne todėl, kad esate pats žaviausias, o todėl, kad paprasčiausiai esate netoli jų gyvenamosios vietos.

Reklamos turi būti daug

Reklamos, kurios veikia, yra paprastos. Retai kas turi laiko skaityti tūkstančius žodžių apie tai, koks puikus jūsų verslas, jie turi laiko tik antraštėms ir, jei susidomi, jie galbūt skirs keletą minučių paskaityti trumpą paantraštę. Ne daugiau. Jei leisite pinigus laikraštinei reklamai, bandykite trumpas reklamas, pasirodančias daug kartų. Tokios žinutės turi didesnį šansą būti pastebėtos, negu didelė vienkartinė reklama.

Jei naudosite radijo reklama, jums reikia „užgrobti” vairuotojus, kai šie vyksta į darbą arba namo. Visais kitais atvejais radijo klausomasi fone. Radijo reklama yra pati sudėtingiausia, palyginti su kitomis jos rūšimis, nes jūsų įrankis čia – tik žodžiai, ir su jais jūs turite pagauti vartotojo dėmesį, nors visas jo dėmesys tuo metu gali būti nukreiptas į visai kitus dalykus. Televizijoje, jei norite ką nors sudominti, jums reikia įdomaus vaizdo ir dialogo.

Ką bepasirinktumėte iš žiniasklaidos priemonių, paprasta žinutė yra motyvacijos, kodėl žmonės pas jus perka, pamatas. Tokia žinutė turi būti pakartota tiek kartų, kiek jūs galite sau leisti. Nepulkite užsisakinėti reklamos ketvirtą ryte, nors ji ir pigi. Tiesa, šis patarimas negalioja tais atvejams, kai reklamuojate produktą sergantiems nemiga.

Jei norite iš reklamos gauti daugiausia efekto, naudokite paprastą taisyklę: paprastai ir dažnai (keep it simple and say if often). Tai veikia. Kai būsite turtingas, galėsite sau leisti būti „kūrybiškas” ir pradėti kurti fanų, sužavėtų jūsų reklamos išmone, klubus. O kol kas tiesiog pasistenkite nesubankrutuoti.

Dr. Paul Adams

Šaltinis: Verslo banga


Pardavimo ir klientų aptarnavimo mokymai, kursai, seminarai:

Profesionalaus pardavimo įgūdžių tobulinimas, aktyvūs pardavimai

„Profesionalaus pardavimo įgūdžių tobulinimas – Aktyvūs pardavimai”

Praktiniai pardavimų mokymai skirti aktyvaus pardavimo vadybininkams, kurie pardavimus atlieka tiek telefonu, tiek susitikus su Klientais gyvai.


Profesionalus pardavimas telefonu - 2 d. mokymai pardavimo darbuotojams kursai

Profesionalus pardavimas telefonu

Pardavimo telefonu mokymai yra skirti tiek pardavimus atliekantiems tik telefonu (telemarketingo darbuotojams), tiek aktyvių pardavimų vadybininkams, visiems kurie siekia geriausiu pardavimo telefonu rezultatų.


Pardavimų mokymai pardavėjams konsultantams - ūkinių prekių parduotuvė b2b

„Pardavimų mokymai pardavėjams konsultantams”

Pardavimo – klientų aptarnavimo mokymai yra skirti pardavėjams konsultantams, prekybinės salės darbuotojams, taip pat klientų aptarnavimo specialistams, kuriems tenka daryti pardavimus, taip pat visiems, kas siekia geriausių pardavimo prekybinėje salėje rezultatų. Mokymai turėtų sudominti ir pardavimo vadovus.


Profesionalaus klientų aptarnavimo principai - mokymai kursai

Mokymai: „Profesionalaus klientų aptarnavimo principai”

Mokymai skirti darbuotojams, kuriems tenka tiesiogiai bendrauti su klientais, teikiant jiems informaciją apie įmonės prekes ir/ar paslaugas, spręsti konfliktines situacijas.


Klientų aptarnavimas telefonu - Mokymai - Manager.LT Akademija

Klientų aptarnavimas telefonu

Mokymai darbuotojams, tiesiogiai bendraujantiems su klientais: aptarnaujant, teikiant informaciją telefonu, valdant ir sprendžiant konfliktines situacijas ir pan.




VISI MANAGER.LT AKADEMIJA RENGIAMI MOKYMAI