“Norėčiau sukurti nuosavą verslą, savo gėlių parduotuvę.”
1 žingsnis: veiklos registravimas
Konsultuoja Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokesčių informacijos departamento direktorius Tomas Čepulis.
Prekiauti gėlėmis galima įsigijus verslo liudijimą veiklai ,,prekyba tik ne maisto produktais prekyvietėse, suteikianti teisę verstis išnešiojamąja ir išvežiojamąja tik ne maisto produktų prekyba“. Su šios rūšies verslo liudijimu galima prekiauti ne tik pirktomis skintomis (gyvomis) gėlėmis, bet ir iš tų pirktų skintų gėlių padarytomis puokštėmis bei krepšeliais.
Kai pageidaujama prekiauti paties iš dirbtinių gėlių pagamintomis puokštėmis, krepšeliais bei paties iš gyvų skintų gėlių sukomponuotomis puokštėmis ir papuoštais krepšeliais (įskaitant ir prekybą gyvomis gėlėmis), pakanka įsigyti vieną gamybos verslo liudijimą veiklai ,,dirbinių iš kamštienos, šiaudų, pynimo medžiagų gamyba, vainikų, krepšelių, puokščių, šluotų, šepečių ir kita, niekur kitur nepriskirta, gamyba“.
Įsigijus verslo liudijimą prekybai galima prekiauti gėlėmis turguje, kioskuose, išnešioti išvežioti, arba prekiauti nuo laikinųjų prekybos įrenginių pastatytų patalpose (parduotuvėse).
2 žingsnis: patalpos
Konsultuoja “Ober-Haus” generalinio direktoriaus pavaduotojas Nerijus Juodelis.
Ieškant patalpų būsimai gėlių parduotuvei reikia įvertinti, kokį asortimentą siūlysite klientams: ar tai bus vazoninės, ar skintos, ar abiejų tipų gėlės. Logiška, kad daugiau vietos užimančioms vazoninėms gėlėms reikės erdvesnių patalpų, skintoms – mažesnių. Bet kuriuo atveju, gėlių salonai dažniausiai kuriasi nedidelėse 10 – 30 kv. m patalpose. Pati populiariausia ir perspektyviausia vieta gėlių parduotuvei – prekybos centrai. Nuomos kainos prekybos centruose svyruoja nuo 40 iki 200 lt/kv.m, be to, yra galimybės rinktis iš įvairių dydžių patalpų. Tik noriu įspėti, kad patekti į prekybos centrus labai sudėtinga, mat verslo naujokai nėra sutinkami išskėstomis rankomis. Jūs turėtumėte arba sužavėti centro savininkus originalia savo parduotuvės koncepcija, arba pasiūlyti tikrai labai patrauklią nuomos kainą, kuri gali būti visiškai nepatraukli Jūsų verslui.
Jei planuojate kurtis miesto centre, patalpos turi būti itin intensyvaus pėsčiųjų srauto epicentre – tai būtų pagrindinis veiksnys lemsiantis patalpų pasirinkimą. Ir ši aplinkybė galioja ieškant patalpų ne tik centre, bet ir kitose miesto dalyse, miegamuosiuose rajonuose. Rinkoje susiklosčiusi situacija tokia, kad nedidelių, tokiai ar panašiai veiklai patrauklių patalpų pasirinkimas ganėtinai skurdus. Nuomos kainos centrinėje miesto dalyje esančiose prekybinėse gatvėse svyruoja 40 – 100 Lt/kv. m.
Jei gėlių parduotuvę kurdinsite miegamajame rajone, galioja ta pati pagrindinė taisyklė: patalpos turi būti toje vietoje, kur itin aktyvus pėsčiųjų srautas. Populiariausią tokių vietų įvardinčiau rajone esančių prekybos centrų kaimynystę. Skirtingai nei kirpyklai, nerekomenduočiau dairytis patalpų gyvenamojo daugiabučio pirmuosiuose aukštuose. Nors išimčių yra: pavyzdžiui, Pilaitės mikrorajone net kelios gėlių parduotuvės sėkmingai prekiauja būtent tokiose patalpose. Patalpų pasiūla šiose miesto dalyse truputi didesnė, o ir nuomos kainos ne tokios aukštos: nuo 25 iki 40 litų už kvadratinį metrą. Iš karto įspėju, kad nedidelių patalpų (10-30 m2) pasiūla labai menka, todėl kaip alternatyvų variantą pasiūlyčiau pagalvoti apie galimybę susikooperuoti su „giminingų“ prekių pardavėjais (dovanų salonas ar pan.) ir tokiu atveju galėtumėte kartu nuomotis didesnes patalpas, kartu ir pritrauktumėte potencialių klientų vieni kitiems.
Be jokios abejonės, būsimieji nuomininkai privalo įsitikinti, kad patalpose, kuriose jie vykdys veiklą, būtų įdiegti vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklai.
Besiruošiantiems atidaryti gėlių parduotuvę pagrindinis argumentas renkantis patalpas turi būti ne nuomos kaina, o vieta – ji turi būti „ant paties pėsčiųjų srauto“. Geriau išsinuomoti 10 kv. m plotą po 100 litų už kvadratą, bet būti „ant paties pėsčiųjų srauto“, nei įsirengti dvigubai erdvesnes patalpas po 30 lt už kvadratą, bet būti už kampo nuo pagrindinio žmonių srauto.
Įsigyti ar pirkti patalpas, tinka toks pat komentaras kaip ir steigiant kirpyklą/grožio saloną. O jis buvo toks: vertinant patalpų įsigijimo perspektyvas, susidursite su dar skurdesne jų pasiūla, o ir banko pasiūlytos finansavimo sąlygos Jūsų gali tikrai nesužavėti. Pastaruoju metu bankai itin sugriežtinę kreditavimo sąlygas verslo naujokams. Tad, norėdama gauti paskolą, teks bankui pateikti daug papildomų garantijų, sumokėti pradinį, ne mažesnį nei 50 proc. patalpų vertės, įnašą ir pan. Todėl mano patarimas ir rekomendacija Jums, kaip pirmus žingsnius žengiančiai privataus verslo srityje, būtų pradėti nuo nuomojamų patalpų, o sėkmingai vykdant veiklą ir įvertinus būsimos plėtros galimybes galima galvoti ir apie patalpų įsigijimo perspektyvas.
3 žingsnis: rinkodara
Konsultuoja “Ideaprima” bendraturtis Linas Damanskis
„Gėlės visiems gyvenimo atvejams“. 24 val. per parą. O kodėl gi ne? O kodėl nesudavus atkirčio gėlėmis tai begalinei gyvenimo atvejų, nutikimų, susitikimų, sveikinimų virtinei. Tiesa, ne visiškai teisingas pavadinimas, nes yra mirties atvejų. Susumavus savo progas, kuo labai abejoju ar pavyktų, gal net „pasirašyčiau“ abonementui iki grabo lentos.
Be to, pageidaučiau, kad mano asmeninis gėlininkas, kaip kad turiu ir asmeninį bankininką, žinotų kokios gėlės, gėlių puokštės ar vazonėliai vienokia ar kitokia proga tiktų adresatui. Ir tuo pačiu turėčiau revizuoti ir pasidalinti su gėlininku visais šeimos, giminių, artimųjų, bičiulių ar net veidaknygės bendrintojų progomis.
Štai paklaustas bičiulis, kada jis perka gėles nedvejodamas atšovė: „Gėlės perkamos, kai eini pas mergą, į tetos 55-metį ir į prosenelio laidotuves“.
O kaip žinot, kam kokias gėles dovanoti? Vadovaujuos numerologija. Gėlės parenku pagal numerologiją, suvedu tinklapyje žmogaus, kuriam bus skirtos gėlės gimimo datą ir gavęs atsakymą, ne tik gėlių pavadinimą, bet ir nuotrauką, kaip jos atrodo. Tuomet brendu į turgelį.
Štai jums ir rinkodaros elementas: klientui pateikite meniu – gėlių ir jų spalvų reikšmių aiškinimą. Kur ir kaip – čia jau išmonės reikalas: iškaboje prie kiosko, parduotuvės lentynose, reklamos stenduose, tinklalapyje, ant kaimyno automobilio, etc.
Sparčiai išpopuliarėjo apyrankės Pandora, kuriose kiekvienas karoliukas kažką reiškia., pvz. aš myliu saulę; mūsų vestuvės; mano pirmasis vaikas. Puikiai tokią pat strategiją galite pritaikyti ir puokštėms. Štai užklydėliui į gėlių namus pagal žiedų ir jų spalvų reikšmę surenkate puokštę. Kaip antai, raudona rožė – aistringa meilė, geltona rožė – atsisveikinimas ir pan. Tikrai yra tos reikšmės kažkur užfiksuotos, manau, net knyga yra išleista. Be to, gali stovėti salone šalia gėlių vazų lentelės su reikšmėmis.
Kiti pasikliauja feng šui – kaip ir baldų apstatymas, neva lemia būseną ir kt. dalykus namuose, taip ir su gėlėmis yra feng šui tam tikrų momentų. Pvz. apie bijūnus: pagal feng šui- šviežiai nuskinti du rožinės spalvos bijūnų žiedai į jūsų namus turėtų pritraukti meilę. Gal būtų galima parduotuvėje išskirti tas gėles, padaryti tokią atskirą vietą, kur stovėtų „pokyčius“ nešančios gėlės.
Ne tik naudokitės įvairiomis progomis, kurkite jas ir nelaukite kovo 8- sios ar mokytojų dienos. Ko tik žmonės neišsigalvoja – štai švenčia net nuogaliaus sodininko dieną! Skelbkite tai ir pasiūlykite švęsti žydinčiomis puokštėmis. Naudokitės pasauliniu informacijos fonu: olandai skelbia tulpių paradą, tai kodėl pas jus jos atgarsių negali girdėtis?
Gėlių lentynų koncepcija gali būti paremta „progomis“, kur su pavadinimu šūkiu „Gėlės įvairioms progoms“: tarkim viena lentyna – gimtadienio gėlės, kita – džiugesio gėlės, apačioje – liūdesio.
Paieškokite kuo galite sudominti ne tik tą kuris vedamas progos jau ieško žiedo. Siekite užmegzti ryšį su klientu, tad kodėl gi nepasiūlius jam pačiam užsiauginti gėlę (gal net labai retą) su jūsų ekspertine priežiūra ir vėliau turėti šansą padaryti išskirtinę dovaną.
Gal vakarienei gėlių puokštę? Po daugybės metų užmaršties maisto gaminimas su gėlėmis ir puošimas jomis vėl grįžo į madą. Valgomų gėlių istorija nusidriekia iki romėnų laikų, kinų, Vidurio Rytų ir Indijos kultūrų. Valgomos gėlės buvo itin populiarios karalienės Viktorijos valdymo laikotarpiu. Prie medetkų puokštės pasiūlykite medetkų arbatos, o štai kitas klientas perka saulėgrąžas…:)
Sklandaus ir pelningo verslo!
Šaltinis: Pinigų karta
Geriausi mokymų, seminarų, kursų ir tyrimų pasirinkimai šia tema:
Profesionalus pardavimas telefonu
Pardavimo telefonu mokymai yra skirti tiek pardavimus atliekantiems tik telefonu (telemarketingo darbuotojams), tiek aktyvių pardavimų vadybininkams, visiems kurie siekia geriausiu pardavimo telefonu rezultatų.