Yra patvirtinta, kad vadovai, žinantys savo pliusus ir minusus, sugebantys pažvelgti į save kritiškai ir valdantys emocijas, pasiekia žymiai geresnių rezultatų organizacijoje. Todėl vadovų kompetencijos yra tai į ką reikia skirti didžiausią dėmesį.
Vadovų kompetencijų vertinimo tikslas įvertinti vadovų efektyvumą ir sudaryti kryptingą kompetencijų ugdymo planą. Šios sistemos pagalba, vadovas gauna grįžtamąjį ryšį apie savo darbą iš savo pavaldinių, kolegų ir tiesioginio vadovo.
Kodėl svarbu vertinti vadovų kompetencijas
Tik individualus kiekvieno vadovo kompetencijų vertinimas gali padėti laiku nustatyti vadovavimo problemas, kurios mažina darbuotojų produktyvumą ir pasitenkinimą darbu, kenkia psichologinei atmosferai darbe, sukelia darbuotojų kaitą ir taip trikdo visos organizacijos veiklą.
„Vadovų lyderystės įgūdžių ugdymas – ilgas kelias, kuriame svarbu ne greitis, o tinkamai pasirinkta kryptis.“
Nauda organizacijai
- Vertinami vadovai gauna išsamų, objektyvų grįžtamąjį ryšį apie savo vadovavimo įgūdžius, kuris nukreipia vadovų tobulėjimo pastangas efektyviausia linkme.
- Identifikuoja problemiškus vadovo elgesio aspektus.
- Skatina komunikaciją ir pasitikėjimą tarp vadovų ir darbuotojų.
- Padeda organizacijai efektyviau valdyti investicijas į vadovų mokymus ir ugdymą.
- Suteikia įžvalgas, kokio elgesio tikimasi iš vadovų.
360 grįžtamojo ryšio vadovavimo kompetencijų vertinimo procesas
- Vertinimo projekto pristatymas dalyviams
- Apklausos pildymas internetu
- Individualus rezultatų aptarimas su vertintu vadovu
- Rezultatų pristatymas vadovybei
Vertinamos vadovų kompetencijos ir įgūdžiai
Komunikacija
- Aktyviai išklauso kitų rūpesčius ir mintis.
- Analizuoja informaciją iš skirtingų perspektyvų, nustato pagrindinius svarstomo klausimo aspektus ir padaro logiškas išvadas.
- Aiškiai, noriai, atvirai ir glaustai išsako idėjas.
Lyderystė
- Pelno pasitikėjimą rodydamas pavyzdį.
- Aiškiai apibrėžia lūkesčius ir nurodo kryptį, kaip sėkmingai pasiekti tikslą. Tinkamai paveda, įgalioja kitus valdyti pokyčius.
Lankstumas
- Efektyviai prisiderina prie įvairių darbo stilių ir įvairios aplinkos.
- Konstruktyviai prisitaiko atsiradus kliūtims ir planuoja pokyčius.
- Skatina kūrybiškumą, naujoves ir rizikos prisiėmimą.
Santykiai
- Atsižvelgia į kitų jausmus ir prisideda kuriant pozityvią, bendradarbiavimą skatinančią atmosferą. Veiksmingai sprendžia konfliktus, siekia sutarimo formuluodamas tikslus.
Užduočių įgyvendinimas
- Efektyviai naudoja technologijas, išteklius ir laiką. Greitai mokosi ir praktiškai pritaiko reikalingą informaciją.
Produktyvumas
- Imasi veiksmų, laiku sprendžia problemas, įveikia kliūtis bei pasiekia rezultatų.
Kitų ugdymas
- Efektyviai ugdo, suteikia galimybes mokytis.
- Laiku pateikia objektyvų veiklos įvertinimą.
Asmeninis tobulėjimas
- Būdinga energija, atkaklumas ir pozityvus požiūris. Mokosi iš klaidų ir konstruktyvios kritikos bei nuolat ieško tobulėjimo galimybių.
Vadovų kompetencijų vertinimams vadovauja:
Jolanta Mileškienė. Žmogiškųjų išteklių, suaugusiųjų švietimo (Andragogikos) ir vadybos specialistė, mokymų trenerė, suaugusiųjų mokymo programų sudarytoja.
Ekspertinės sritys: suaugusiųjų švietimas, pokyčių valdymas, profesionalus pardavimas, efektyvus klientų aptarnavimas, konfliktinių situacijų valdymas, klientų aptarnavimo kokybės gerinimas, komandos formavimas ir stiprinimas, 360 laipsnių grįžtamojo ryšio vadovavimo kompetencijų vertinimas (sertifikuota specialistė).
Plačiau apie lektorę…
Daugiau informacijos:
telefonu +370-615-31080 arba
el. paštu akademija@manager.lt
Atsakymai į dažnai užduodamus klausimus DUK
- 360 laipsnių grįžtamojo ryšio vadovų kompetencijų vertinimas yra skirtas organizacijos siekiančioms aukščiausių vadybos standartų, norinčioms turėti aukščiausios kompetencijos vadovus-lyderius, bei siekti, kad vadovų kompetencijos būtų nuolat tobulinamos.
- Vadovų kompetencijų vertinimo tyrimas atliekamas visoje Lietuvoje.
- Aukštą tyrimo kokybę užtikrina sertifikuoti tyrimą atliekantys specialistai.
Su vadovų kompetencijų vertinimo tyrimu susiję straipsniai ir mokymai:
Gamybinės įmonės vadovų kompetencijos vertinimo – atvejo analizė
Įmonė, kurioje buvo siekiama įvertinti vadovų kompetencijas, jų stipriąsias ir tobulintas sritis, ir pagal gautus rezultatus sudaryti individualius ugdymo planus vertintiems vadovams. Šiam tikslui pasiekti buvo pasirinkta 360 laipsnių grįžtamojo ryšio vadovavimo kompetencijų vertinimo sistema. Norint įvertinti vadovų elgesio pokyčius ir išlaikyti tęstinumą, po dviejų metų kompetencijų vertinimo tyrimas buvo pakartotas. Pakartotinis tyrimas taip pat leido įvertinti mokymų ir ugdymo programų efektyvumą.
Straipsnis: „360 laipsnių tyrimas vadovams”
Dažnai sakome, kad iš šono tiek situacija, tiek žmogus matyti geriausiai. Taip lengviau įvertinti, pastebėti teigiamas ir neigiamas savybes, priimti sprendimus. Ar norėtumėte save pamatyti iš šono kitų akimis? Ar žinote, ką pavaldiniai mąsto apie jus, kaip vadovą? Sužinoti įmanoma – tereikia atlikti 360 laipsnių grįžtamojo ryšio tyrimą.
Vadovo strateginės kompetencijos
Verslo pasaulis kinta labai sparčiai, todėl būtina orientuotis ne tik į šiandienos keliamus reikalavimus vadovo kompetencijai, bet ir numatyti, kokios kompetencijos lems sėkmę ateityje.