„Atminkite: anksti kelkitės, vėlai gulkite, kol uždirbsite pakankamai pinigų, kad galėtumėte daryti priešingai.”

Joe L. Whitley

Vienas iš svarbiausių gero verslininko bruožų, kurį privalote turėti ir jūs, tai tvirtas finansų valdymo supratimas bei bendras mokėjimas elgtis su pinigais.

Dešimtasis žingsnis į verslo sėkmę: valdyk finansus

Pinigai (tai ne kiekvienam lengva suvokti) yra svarbiausias jūsų turtas. Jiems pasibaigus, laiku nesumokėtos sąskaitos sukels problemų, tačiau nesumokėjus algos darbuotojams arba neatsiskaičius už biuro nuomą ar komunalinius patarnavimus teks atsisakyti verslo. Darbuotojai jus paliks, nes nepasitikės (nė nebandykite prašyti atidėjimo; jie – ne bankas). Pabandykite dirbti be elektros. Jei biure tamsu ir neveikia kompiuteris, faktiškai esate bankrutavęs.

Jei nesuprantate, kaip valdyti pinigus, pastebėsite, kad sugebėjimas išsilaikyti versle reikalauja žymiai daugiau, negu paprasta buhalterinė apskaita.

Dirbti efektyviai su esamomis limituotomis lėšomis ir tvarkyti pinigų srautus galėsite tik įsivedę tam tikrą tvarką. Įsidėmėkite tris punktus, kada jūsų verslo laukia žlugimas:

Jei neišmanote pinigų valdymo, nereiškia, kad negalite imtis savo verslo, tiesiog pradėkite mokytis jam vadovauti. Žinių siekimas, impulsyvių išlaidų pažabojimas, kantrumas – visa tai jums tik padės.

Štai keletas pagrindinių sėkmingų lėšų kontroliavimo taisyklių. Siūlau pasikabinti jas matomoje vietoje.

Kaip taupyti pinigus?

  1. Jei parduodate kreditan, domėkitės klientų charakteristikomis.
  2. Nesidrovėkite reikalauti pinigų iš debitorių. Jei negalite prašyti savo pinigų, vadinasi, turite problemų.
  3. Numatykite, kiek reikia pinigų ir kur jų gauti. Jei nežinote, kaip tai daroma, paprašykite, kad tai parodytų buhalteris.
  4. Norėdami atgauti pinigus, nepasitikėkite skolų išreikalautojais. Jie pasiims jūsų pelną.
  5. Nemanykite, kad, padavęs į teismą, laimėsite. Viskas baigsis tuo, kad susitarsite dėl pusės sumos, kurią atiduosite savo advokatui.
  6. Prailginkite savo atsiskaitymų datas. Reikalaukite iš tiekėjų kaip galima ilgesnių mokėjimo atidėjimo terminų.
  7. Atsidarykite „taupomąją” sąskaitą mokesčiams: pinigus, kuriuos esate skolingi mokesčių inspekcijai, išimkite iš einamosios sąskaitos ir laikykite „atskiroje kišenėje”.
  8. Pirmiausiai sumokėkite sau. Taip susikursite savo saugumo garantiją: nuo kiekvieno dolerio, kurį uždirbate per mėnesį, 5 centus perveskite į kaupiamąją sąskaitą. Po 20 mėnesių banke turėsite mėnesio pajamų dydžio indėlį.

Ar gaunate pelną?

Jei ne, pinigai greit pasibaigs. Ir neteksite vienintelės priežasties, laikančios jus versle.

  1. Dalyvauti versle paprasta: uždirbk pelną!
  2. Buhalterinės ataskaitos yra jūsų finansinės situacijos veidrodis.
  3. Nedarantis apyvartos turtas įšaldo grynuosius jūsų pinigus.
  4. Popierinis nuostolis sumažina mokesčius, bet neigiamas grynųjų pinigų srautas gali priversti jus visam laikui užverti biuro duris.
  5. Kreipkite dėmesį į jūsų turimo kapitalo pokyčius.
  6. Susidarykite biudžetą.
  7. Nuolat peržiūrėkite susidarytąjį biudžetą.
  8. Pridėtines išlaidas stenkitės kaip galima sumažinti.
  9. Jūsų bendrasis pelnas privalo viršyti išlaidas.

Būkite atsargus, jeigu investavote ar prisiskolinote per daug pinigų.

Gali keistai atrodyti, tačiau tai tiesa: jei turėsite per daug pinigų, taip pat galite sužlugti. Grynųjų pinigų perteklius gali suteikti apgaulingą saugumo jausmą ir priversti jus užsimiršti bei panaikinti bet kokį neatidėliotiną poreikį paversti jūsų verslą pelningu. Tai gali paskatinti jus nepamatuotoms išlaidoms ir per greitam verslo plėtimui.

Per didelis pinigų likutis greit tampa perteklinėmis atsargomis, be to, galite tapti pernelyg dosnus klientams nustatydamas laisvus atsiskaitymo terminus. Pertekliniai pinigai gali užliūliuoti ir jus. Tuomet jūs greičiausiai:

  1. nustosite sekti išlaidas;
  2. nevengsite per ankstyvo verslo plėtimo;
  3. nebejausite, kas yra svarbiausia;
  4. nebesistengsite tapti pelningu ir nestabdysite nuostolių;
  5. pamėgsite komitetus, laiką gaišinančius susirinkimus;
  6. nebežinosite, ar dirbate pelningai, ar ne;
  7. pamėgsite dideles atsargas.

Galvą guldau, kad savo pažįstamų rate rasite žmogų, gyvenantį nuo algos iki algos, ir, nepaisant to, siekiantį tapti verslininku.

Tačiau labai abejoju, kad tas, kuris turi sunkumų tvarkydamas asmeninius finansus, gali vadovauti verslui.


Dr. Paul Adams

Šaltinis: Verslo banga

Visos P. Adamso straipsnių ciklo dalys:


Organizuojami mokymai: vadovavimo ir lyderystės, verslumo, pardavimų ir klientų aptarnavimo, laiko planavimo ir valdymo, dalykinio bendravimo…

KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją

KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją (Įmonių savininkams ir vadovams)

Būdami įmonės vadovu ir lyderiu, Jūs turite didesnius iššūkius, nei kiti žmonės, ir nuolat siekiate efektyvinti įmonės veiklą. Patyrus su karantinu susijusius iššūkius, įmonių vadovai privalėjo priimti daug įvairių sprendimų, ir jų nemažai dar laukia ateityje. Galbūt su šiais iššūkiais susiję ir iškelti Jūsų tikslai sau bei įmonei yra didesni nei kada nors buvo, tačiau reikalingiems sprendimams priimti laiko yra mažiau nei bet kada.


Profesionalaus pardavimo įgūdžių tobulinimas, aktyvūs pardavimai

„Profesionalaus pardavimo įgūdžių tobulinimas – Aktyvūs pardavimai”

Praktiniai pardavimų mokymai skirti aktyvaus pardavimo vadybininkams, kurie pardavimus atlieka tiek telefonu, tiek susitikus su Klientais gyvai.


Pardavimų mokymai pardavėjams konsultantams drabužiai trikotažas avalynė B2B

„Pardavimų mokymai pardavėjams konsultantams”

Pardavimo – klientų aptarnavimo mokymai yra skirti pardavėjams konsultantams, prekybinės salės darbuotojams, taip pat klientų aptarnavimo specialistams, kuriems tenka daryti pardavimus, taip pat visiems, kas siekia geriausių pardavimo prekybinėje salėje rezultatų. Mokymai turėtų sudominti ir pardavimo vadovus.


Sėkmingo pardavimo principai - pardavimų mokymai pradedantiems - netutintiems patirties

Sėkmingo pardavimo principai – mokymai turintiems mažai pardavimų patirties

Baziniai – praktiniai pardavimų mokymai skirti darbuotojams, kuriems tenka tiesiogiai bendrauti su klientais, parduodant įmonės prekes ir/ar paslaugas, tačiau stokoja pardavimo patirties ar įgūdžių.


Profesionalaus klientų aptarnavimo principai - mokymai kursai

Mokymai: „Profesionalaus klientų aptarnavimo principai”

Mokymai skirti darbuotojams, kuriems tenka tiesiogiai bendrauti su klientais, teikiant jiems informaciją apie įmonės prekes ir/ar paslaugas, spręsti konfliktines situacijas.


Klientų aptarnavimas telefonu - Mokymai - Manager.LT Akademija

Klientų aptarnavimas telefonu

Mokymai darbuotojams, tiesiogiai bendraujantiems su klientais: aptarnaujant, teikiant informaciją telefonu, valdant ir sprendžiant konfliktines situacijas ir pan.



VISI MANAGER.LT AKADEMIJA RENGIAMI MOKYMAI