„Augti greičiau, negu sugebi suvaldyti – flirtuoti su nemalonumais.”

Ann Wang, „Wang Laboratories”.

„Nieko nėra sunkesnio planuoti, abejotino sėkme ir pavojingesnio valdyti, kaip nepasverta plėtra.”

Machiavelli

Venkite pagundų turėti didžiausią verslą savo kvartale. Kadangi gyvename visuomenėje, kur į didybę žiūrima kaip į sėkmės simbolį, būkite atsargūs ir nesumaišykite sėkmės su jūsų verslo ekspansijos dinamika.

Aštuntasis žingsnis į verslo sėkmę: venk nežabotos plėtros

Užsigrūdinę verslininkai gerai žino, kad perdėta verslo ekspansija yra pagrindinė verslo žlugimo priežastis.

Žymus viduramžių autorius Machiavelli, daugumos tuometinių „vadybininkų” numylėtinis, veikale „Valdovas” įspėja tuos, kurie siekia greitos ar labai plačios plėtros. Jo įspėjimai – amžini.

Jei stengiatės staigiai pralenkti savo varžovą, siūlyčiau pasisaugoti. Verslas – ne sportinis įvykis. Neapsigaukite posakiu „Kas greitesnis, tas geresnis”. Vietoje to, geriau prisiminkite pasakėčią apie vėžlį ir kiškį. Nepakanka pradėti varžybų, reikia jas ir pabaigti.

Žinoma, jūs turite vystyti savo verslą, bet, nustatydami augimą kaip pagrindinį jūsų verslo tikslą, galite prieiti prie bankroto. Teismų, susijusių su bankrotais, dokumentai, gali daug papasakoti apie greitai išsiplėtusias kompanijas. Dauguma iš jų, dažnai kalbėdamos ir planuodamos verslo plėtimąsi, sėjo savęs susinaikinimo sėklas. Svajojimas apie didybę gali lengvai nuslopinti atsargumą.

Prieš tai pažvelgdami į horizontą, kad pamatytumėte savo būsimą pasaulinę imperiją, pažvelkite į savo vidinius motyvus. Ar yra koks nors santykis tarp jūsų „didumo” ir emocinių poreikių? Ką jūs norėtumėte įrodyti savo nauju verslu? Jei esate sąžiningas sau, kai kurie atsakymai gali jums nepatikti.

Jei jūs primygtinai siekiate kiekvieno įmanomo pardavimų dolerio, jūsų pardavimų augimas gali būti apgaulingas. Kokia to priežastis? Ar jis padidėjo dėl rinkos sąlygų, brangios reklamos, sumažėjusių kainų ar labai laisvų prekybos sąlygų? Kaip tai paveiks jūsų pelną?

Dauguma liūdnai pagarsėjusių „dotkomų” turėjo milžinišką apyvartą, tačiau jų nuostoliai buvo ne ką mažesni. Žinote, kas atsitiko. Augimas be pelno gali privesti prie grynų pinigų trūkumo ir neapmokėtų sąskaitų. Nelabai maloni padėtis.

Jeigu esate pakankamai laimingas ir surandate tam tikrą rinkos nišą, kuri stumia jūsų verslą į priekį su žymiu ir pastoviu augimu – tvarka! Tačiau jei skatinate plėtrą aukodamas pelnus, apgalvokite savo strategiją dar kartą, kadangi tai nevyks ilgai.

Jums reikalingas planas, leidžiantis išvengti galimų spąstų, kurie gali jūsų naują verslą privesti prie tragiškos pabaigos. Taip pat jums reikalinga sėkmės strategija. Ne tiktai verslo planas, bet ir eilė direktyvų, panašių į taisykles, kurios padės išsilaikyti kelyje į sėkmę.

Koncentruokitės į lėtą ir pastovų augimą. Vystykite savo verslą, nesprogdinkite jo. Koncentruokitės į pelną, pastovų pajamų augimą, kontroliuokite skolas ir reguliuokite grynųjų pinigų įplaukas.

Leiskite, kad sėkmė padėtų jums tobulėti. Sunku būtų įvertinti laiką, reikalingą tobulėjimui, norint užtikrinti ilgalaikę sėkmę. Jei stengsitės tobulėti per greitai, tai gali privesti prie bankroto. Jeigu slopinsite augimą, praleisite galimybes. Štai keletas patarimų, kurie padės jums nustatyti reikiamą greitį.

  1. Kaip greitai auga jūsų verslo šaka? Ar jūs einate viename lygyje su ja?
  2. Būkite atsargus, jei jūsų trumpalaikiai finansiniai įsipareigojimai auga greičiau, negu gaunamos sumos.
  3. Jūsų išlaidų didėjimas turėtų vykti lėčiau, negu pardavimų augimas.
  4. Būkite atsargus „užstatydamas” savo ateitį. Jūsų išlikimas per pirmuosius trejus darbo metus didele dalimi priklauso nuo to, ar turite laisvas rankas.
  5. Nežiūrėkite į išlaidų sumažinimą kaip į nesėkmę – tai gali reikšti išsigelbėjimą.
  6. Jauskitės ramiai žvelgdamas į jūsų verslo augimo rodiklius. Jūsų verslas – ne sportinės varžybos.

Kad ir kaip tai jus gundytų, neskubėkite tapti geriausiu „savo kvartalo” verslininku.

Būkite pakankamai išmintingas.

Tiesiog retsykiais pabūkite vėžliu.


Dr. Paul Adams

Šaltinis: Verslo banga

Visos P. Adamso straipsnių ciklo dalys:


Organizuojami mokymai: vadovavimo ir lyderystės, verslumo, pardavimų ir klientų aptarnavimo, laiko planavimo ir valdymo, dalykinio bendravimo…



Emocinė inteligencija ir sėkmė - emocinis intelektas

Emocinė inteligencija ir sėkmė – emocinio intelekto lavinimo mokymai

Gebėdami suprasti bei valdyti savo ir kitų emocijas, patiriame mažiau streso darbe, efektyviau bendraujame ir bendradarbiaujame tiek su savo kolegomis, tiek su klientais, užtikriname gerą klimatą kolektyve, mažėja konfliktinių situacijų…


Veiklos planavimas verslo pradžioje - verslo savininkams ir vadovams

„Veiklos planavimas verslo pradžioje – verslo savininkams ir vadovams”

Ankstyvos stadijos verslų savininkams ir vadovams organizuojamų mokymų „Veiklos planavimas verslo pradžioje“ tikslas – stiprinti žinias apie pelningos veiklos organizavimą, pardavimo būdus, plėtros galimybes ir strateginį mastymą organizuojant veiklą.


KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją

KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją (Įmonių savininkams ir vadovams)

Būdami įmonės vadovu ir lyderiu, Jūs turite didesnius iššūkius, nei kiti žmonės, ir nuolat siekiate efektyvinti įmonės veiklą. Patyrus su karantinu susijusius iššūkius, įmonių vadovai privalėjo priimti daug įvairių sprendimų, ir jų nemažai dar laukia ateityje. Galbūt su šiais iššūkiais susiję ir iškelti Jūsų tikslai sau bei įmonei yra didesni nei kada nors buvo, tačiau reikalingiems sprendimams priimti laiko yra mažiau nei bet kada.


VISI MANAGER.LT AKADEMIJA RENGIAMI MOKYMAI