„Niekada nepasiduokite, ateis laikas ir potvynis atslūgs.”

Harriet Beecher Stowe

Nesėkmė ateina pernelyg greitai nuleidus rankas. Neskubėkite atsisakyti verslo, nesvarbu, ar dėl nuostolių, ar dėl neigiamų pinigų srautų.

Yra du kritiniai momentai, kurių metu privalote tikėti savimi ir savo verslu: pačioje verslo pradžioje ir susidūrus su sunkumais.

Dvyliktasis žingsnis į verslo sėkmę: nenuleisk rankų

Lengva būti optimistu pradžioje, bet ką daryti, kai iš visų pusių esi spaudžiamas neįvykdomų reikalavimų? Stebuklingo recepto sunkumams įveikti nėra, išskyrus tai, kad reikia daugiau lėšų. Deja, tokiu nepalankiu momentu mažai tikėtina, kad jų kas nors duos. Nesidairydami į šalis, privalote tikėti, kad tai, ką jūs darote, pavyks.

Siūlau prisiminti pakilią nuotaiką ir optimistinius jausmus, kuriuos jautėte tik pradėję verslą. Nuotaikai pakelti skaitykite pozityvaus mąstymo veikalus, kurių galite įsigyti daugumoje knygynų.

Jokiu būdu nesileiskite užvaldomas minčių apie nesėkmę.

Kad nukreiptumėte mintis nuo šios baimės, paklauskite savęs, kodėl pradėjote savo verslą. Išvardinkite savo motyvus. Ar jie vis dar tebegalioja? Prisiminkite pradinius lūkesčius. Ar jie vis dar pasiekiami?

Pažinkite save, pažvelkite į savo vidinį pasaulį. Jei jaučiatės užvaldytas visų savo problemų, išnagrinėkite jas. Stenkitės susidoroti su esančia įtampa, baimėmis ir kitų žmonių reikalavimais, kiekvienai problemai skirdami po dieną. Didžiulės problemos, suskaidytos į mažus gabalėlius, atrodo visai kitaip.

Jūs ir patys žinote, kad be pinigų akimirksniu išspręsti problemų nepavyks. Pripažinkite tas problemas ir supraskite, kad kaip jūsų verslas palaipsniui grimzdo į bėdą, taip palaipsniui galima iš ten ir išsiropšti.

Tai priklauso nuo jūsų tikėjimo savo galimybėmis, tikėjimo, kad sugebėsite įveikti užgriuvusias problemas. Kartoju: skirkite kiekvienai problemai po vieną dieną.

Kai jūsų verslas bankrutuoja, sakote: „Blogiau už šiuos piktus telefono skambučius ir grasinimus teismu nebegali būti”.

Klausinėjate savęs: „Kuriems galams aš pradėjau šį košmarą?”

Ankstesnis gyvenimas gali pasirodyti ramus ir patogus. Jūsų draugai ir šeima siūlo mesti verslą ir pasiieškoti paprastos tarnybos. Tikėtina, kad jaučiate spaudimą iš visų pusių: šeimos, draugų, kreditorių, darbuotojų, partnerių ir mokesčių rinkėjų.

Tai gali būti pats blogiausias laikotarpis jūsų gyvenime. Bankrotas gali staiga pasirodyti patrauklus. Tačiau būkite atsargūs. Jei esate įsitempę, nemąstote blaiviai. Jei kreditoriai neverčia jūsų verslo bankrutuoti, patys to daryti neskubėkite!

Kai kurioms firmoms savanoriškas bankrotas ar reorganizavimasis gali būti išeitis. Tačiau dauguma firmų, prašančių juridinės apsaugos nuo kreditorių, netampa nepriklausomos.

Nuo to momento, kai paprašysite teisėjo jus apginti, būsite atidavęs savo verslą į kreditorių komiteto rankas.

Galite toliau vadovauti kompanijai, tačiau dabar kreditorių komitetas yra jūsų nauja „direktorių valdyba”. Tvarkydami savo verslo reikalus, nebeturėsite laisvės.

Turėsite pateikti finansinį planą, parodantį, kaip planuojate tvarkyti verslo reikalus ir sumokėti sąskaitas. Nepavykus įvykdyti naujų įsipareigojimų, komitetas bet kada gali rekomenduoti teismui jūsų verslą paskelbti bankrutavusiu, o turtą panaudoti skoloms išmokėti.

Niekas nenori, kad verslas sužlugtų: nei jūs, nei jūsų investuotojai, partneriai, darbuotojai, klientai, kreditoriai.

Nepavykęs verslas visiems atneša nuostolių. Tačiau daug kam pavyksta išsilaikyti ir nepaskelbus bankroto. Jūsų vidinės jėgos, sugebėjimai ir ryžtas įtakoja, ar verslas išgyvens, ar ne. Stebuklas privalo ateiti iš jūsų.

Duosiu praktišką patarimą, padėsiantį apsispręsti, ar eiti toliau į priekį. Jei daugiau neinvestuojate savo pinigų ir nerizikuojate asmeniniu turtu, likite versle tol, kol būsite išmestas iš rinkos. Kada tas laikas ateis (jei jis ateis) – sprendimas bus aiškus.

Išliksite versle, jei nebūsite priverstas ant durų kabinti spynos.


Dr. Paul Adams

Šaltinis: Verslo banga

Visos P. Adamso straipsnių ciklo dalys:


Organizuojami mokymai: vadovavimo ir lyderystės, verslumo, pardavimų ir klientų aptarnavimo, laiko planavimo ir valdymo, dalykinio bendravimo…


Emocinė inteligencija ir sėkmė - emocinis intelektas

Emocinė inteligencija ir sėkmė – emocinio intelekto lavinimo mokymai

Gebėdami suprasti bei valdyti savo ir kitų emocijas, patiriame mažiau streso darbe, efektyviau bendraujame ir bendradarbiaujame tiek su savo kolegomis, tiek su klientais, užtikriname gerą klimatą kolektyve, mažėja konfliktinių situacijų…



Verslo planavimas - nusprendusiems kurti nuosavą verslą

„Verslo planavimas – nusprendusiems kurti nuosavą verslą”

„Verslo planavimas – nusprendusiems įkurti nuosavą verslą“ mokymų tikslas yra supažindinti su verslo veiklos planavimu, galimybių paieška, mokesčių sistema, suprasti veiklos rodiklius, kurie parodo veiklos efektyvumą.


Veiklos planavimas verslo pradžioje - verslo savininkams ir vadovams

„Veiklos planavimas verslo pradžioje – verslo savininkams ir vadovams”

Ankstyvos stadijos verslų savininkams ir vadovams organizuojamų mokymų „Veiklos planavimas verslo pradžioje“ tikslas – stiprinti žinias apie pelningos veiklos organizavimą, pardavimo būdus, plėtros galimybes ir strateginį mastymą organizuojant veiklą.


KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją

KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją (Įmonių savininkams ir vadovams)

Būdami įmonės vadovu ir lyderiu, Jūs turite didesnius iššūkius, nei kiti žmonės, ir nuolat siekiate efektyvinti įmonės veiklą. Patyrus su karantinu susijusius iššūkius, įmonių vadovai privalėjo priimti daug įvairių sprendimų, ir jų nemažai dar laukia ateityje. Galbūt su šiais iššūkiais susiję ir iškelti Jūsų tikslai sau bei įmonei yra didesni nei kada nors buvo, tačiau reikalingiems sprendimams priimti laiko yra mažiau nei bet kada.


Profesionalaus pardavimo įgūdžių tobulinimas, aktyvūs pardavimai

„Profesionalaus pardavimo įgūdžių tobulinimas – Aktyvūs pardavimai”

Praktiniai pardavimų mokymai skirti aktyvaus pardavimo vadybininkams, kurie pardavimus atlieka tiek telefonu, tiek susitikus su Klientais gyvai.


Profesionalaus klientų aptarnavimo principai - mokymai kursai

Mokymai: „Profesionalaus klientų aptarnavimo principai”

Mokymai skirti darbuotojams, kuriems tenka tiesiogiai bendrauti su klientais, teikiant jiems informaciją apie įmonės prekes ir/ar paslaugas, spręsti konfliktines situacijas.


VISI MANAGER.LT AKADEMIJA RENGIAMI MOKYMAI