„Klystame visi, kitaip ir negali būti, tačiau didžiausia klaida yra nuleisti rankas.”
William Blake
Kai kuriems žmonėms pasiekti sėkmę labai paprasta. Jie tiesiog jos reikalauja. Ir reikalaudami nedvejoja. Reikalauk ir užsitikrink, kad gausi. Nepamiršk žodžio „follow up”.
Būdamas verslininku, privalote reikalauti iš kitų, ir be jokių išimčių. Privalote reikalauti kitų pasitikėjimo. Privalote mokėti prašyti paskolinti pinigų investicijoms. Potencialių klientų privalote prašyti pirkti iš jūsų ir mokėti jums. Neišvengsite prašymo, reikalavimo, kad kažkas padėtų atlikti kai kuriuos darbus.
Pamatysite, jog nuolatiniai prašymai, kad klientai apmokėtų savo sąskaitas, virsta rutina. Jei negalite paprašyti savo pinigų, meskite klientui iššūkį. Tai visai nesunku, o po kelių kartų pradeda ir patikti. Klientai, mėgstantys uždelsti apmokėjimus, į raginimus žiūri teigiamai. Keista, bet mėgstantys delsimus klientai reikalauja, kad ir į jų sąskaitas pinigai atplauktų kuo greičiau.
Manote, kad klientai skuba apmokėti sąskaitas? Juk ir jiems gali pritrūkti grynųjų pinigų. Vis dėlto reikalavimas to, ką kiti skolingi jums, nėra maldavimas.
Nors klientas ir yra įsipareigojęs jums sumokėti, nereiškia, kad pirks iš jūsų. Tikėkitės dažnai išgirsti „ne”.
Yra daugybė būdų, kaip prašyti, kad klientai pirktų iš jūsų. Įsisavinti prekybos pagrindus padės truputis mokslo.
Bet koks „ne”, kurį išgirstate, nėra skirtas jums, kaip žmogui. Tai skirta produktams ar paslaugoms, kuriuos siūlote. Išgirdę „ne”, nenusivilkite ir prašykite toliau!
Atminkite, žmonės nori turėti reikalų su tais, kurie nori dirbti. Jei jums sunku siekti sėkmės, įvertinkite save. Jei negalite dirbti sudėtingo darbo, atidarykite mašinų stovėjimo aikštelę.
Išmokti reikalauti gali visi. Atsikratykite vaikiškų įpročių, kad apie kažką nemandagu klausti. Pamirškite įsižeisti, jei išgirdote „ne”. Sutelkite mintis į verslo idėją. Laikykitės jos kaip vienintelio savo tikslo. Nepaisykite jokių kliūčių ar priešiškumo ir tikėkite, kad ryžtingumas padės nugalėti. Pagaliau, jei nepabandysite, niekada ir nesužinosite.
Nepamirškite dar vieno labai svarbaus dalyko – laikytis žodžio. Negalėdami laikytis žodžio ar tikslų, siunčiate tingėjimo ir abejingumo signalą, kuris tikrai nepadeda jūsų verslui.
Nepatinka reikalauti atsakymo, nes bijote pasirodyti per daug įkyrus? O ar pats viską darote iš karto, kai jūsų paprašo?
Įvykdydami, ką užsibrėžėme, parodome, kad žinome, ko norime. Mūsų pageidavimai, kokie jie bebūtų, nėra užgaidos. Vykdymas to, ką užsibrėžėme, parodo, kad esame užsispyrę, siekiame savo tikslo ir esame linkę dėti pastangas to tikslo įgyvendinimui. Tikslų įvykdymas kalba už mus.
Man būnant marketingo viceprezidentu tarptautinėje „Tape Cartridge Corporation”, viena iš užduočių buvo sukurti ir išplėsti pardavėjų korpusą.
Tai darydamas, laikiausi taisyklės: nesamdyti to žmogaus, kuris po pokalbio bent kartą nepaskambindavo, klausdamas apie rezultatus. Kodėl? Paprasta. Nepaskambino – vadinasi, neturi iniciatyvos. Jei būsimas pardavėjas negali man paskambinti ir paklausti, ar gavo darbą, kaip jis klausinės prekybos metu arba kai reikės pritraukti naujų klientų? Mano sistema buvo efektyvi, kadangi tik keletas, kuriuos pasamdžiau, buvo išmesti iš darbo.
Kurdami verslą, naudokitės nuolatinio prašymo ir reikalavimo teikiamu privalumu. Be abejo, daugumai žmonių sunku prašyti. Bet jei ko nors siekiate, nuolat prašykite, nes galbūt konkurentai to nedaro. Panaudokite iniciatyvą pranašumui įgyti.
Pradėjus dirbti universitetinėje aplinkoje, viena iš mano pareigų buvo samdyti darbuotojus. Buvau tiesiog priverstas pasamdyti vieną keistą profesorių, kuris įgriso du mėnesius periodiškai klausinėdamas apie savo anketą.
Jo atkaklumas man pasirodė geras motyvas dėstyti mūsų koledže. Ir buvau visiškai teisus.
Nuo to laiko prabėgo dvidešimt penkeri metai, jis tapo nepaprastai gerbiamu profesoriumi. Ir niekada neprarado motyvacijos bei pasišventimo savo darbui. Jis reikalavo!
Dr. Paul Adams
Šaltinis: Verslo banga
Visos P. Adamso straipsnių ciklo dalys:
- Dvylika žingsnių į verslo sėkmę: įžanga
- Pirmasis žingsnis: ar jūs žinote, kas esate?
- Antrasis žingsnis: reikalus tvarkyk greitai!
- Trečiasis žingsnis: netinginiauk!
- Ketvirtasis žingsnis: organizuotumo svarba
- Penktasis žingsnis: valdyk emocijas!
- Šeštasis žingsnis: išmok pasakyti „ne”!
- Septintasis žingsnis: būk sąžiningas!
- Aštuntasis žingsnis: venk nežabotos plėtros!
- Devintasis žingsnis: nebijok prašyti!
- Dešimtasis žingsnis: valdyk finansus!
- Vienuoliktasis žingsnis: suvok rizikos esmę!
- Dvyliktasis žingsnis: nenuleisk rankų!
Organizuojami mokymai: vadovavimo ir lyderystės, verslumo, pardavimų ir klientų aptarnavimo, laiko planavimo ir valdymo, dalykinio bendravimo…
„Profesionalaus pardavimo įgūdžių tobulinimas – Aktyvūs pardavimai”
Praktiniai pardavimų mokymai skirti aktyvaus pardavimo vadybininkams, kurie pardavimus atlieka tiek telefonu, tiek susitikus su Klientais gyvai.
„Pardavimų mokymai pardavėjams konsultantams”
Pardavimo – klientų aptarnavimo mokymai yra skirti pardavėjams konsultantams, prekybinės salės darbuotojams, taip pat klientų aptarnavimo specialistams, kuriems tenka daryti pardavimus, taip pat visiems, kas siekia geriausių pardavimo prekybinėje salėje rezultatų. Mokymai turėtų sudominti ir pardavimo vadovus.
Sėkmingo pardavimo principai – mokymai turintiems mažai pardavimų patirties
Baziniai – praktiniai pardavimų mokymai skirti darbuotojams, kuriems tenka tiesiogiai bendrauti su klientais, parduodant įmonės prekes ir/ar paslaugas, tačiau stokoja pardavimo patirties ar įgūdžių.
Mokymai: „Profesionalaus klientų aptarnavimo principai”
Mokymai skirti darbuotojams, kuriems tenka tiesiogiai bendrauti su klientais, teikiant jiems informaciją apie įmonės prekes ir/ar paslaugas, spręsti konfliktines situacijas.
Klientų aptarnavimas telefonu
Mokymai darbuotojams, tiesiogiai bendraujantiems su klientais: aptarnaujant, teikiant informaciją telefonu, valdant ir sprendžiant konfliktines situacijas ir pan.
KPI rodikliai, finansai ir darbuotojų motyvaciją (Įmonių savininkams ir vadovams)
Būdami įmonės vadovu ir lyderiu, Jūs turite didesnius iššūkius, nei kiti žmonės, ir nuolat siekiate efektyvinti įmonės veiklą. Patyrus su karantinu susijusius iššūkius, įmonių vadovai privalėjo priimti daug įvairių sprendimų, ir jų nemažai dar laukia ateityje. Galbūt su šiais iššūkiais susiję ir iškelti Jūsų tikslai sau bei įmonei yra didesni nei kada nors buvo, tačiau reikalingiems sprendimams priimti laiko yra mažiau nei bet kada.