Daugumoje mūsų organizacijų reakcijos greitis stipriai skiriasi nuo reikiamo pokyčių tempo pasaulyje. Dar nespėjusios prisitaikyti prie vienos išorinių permainų bangos, organizacijos papuola jau po kitos poveikiu. Konkurencija vis stiprėja. Ir šioje situacijoje nėra kitos išeities: reikia ieškoti naujų formų, naujo požiūrio, naujų metodų.
Tačiau net jei suprantame pokyčių poreikį ir tiksliai žinome, kaip veiks mūsų organizacija, tai nesuteikia šimtaprocentinės sėkmės garantijos. Remiantis statistika, 50–70% organizacijų pokyčiai nepasiekė tikslo ir nedavė laukiamo rezultato.
Problema tame, kad pokyčiams priešinasi visi, o ypač tie žmonės, kurie turi atlikti didžiąją dalį transformacijų. Verslo procesai, gamyba, įranga ir kt. nedirba patys sau, viską valdo žmonės. Tai reiškia: organizacijos nesikeičia, keičiasi žmonės.
„Sėkmingas pokyčių valdymas ir lyderystė” mokymų metu sužinosite: kaip greitai ir efektyviai diegti pokyčius organizacijoje, į ką reikia kreipti dėmesį dirbant su žmonėmis, ir kaip užtikrinti, kad pokyčiai “neužgestų” procese.
„Sėkmingo pokyčių valdymo ir lyderystės” mokymų tikslas:
Įgyti žinių ir įgūdžių, reikalingų efektyviai planuoti ir diegti su veiklos optimizavimu bei efektyvumo didinimu susijusius pokyčius organizacijoje.
Išmokti efektyviai valdyti komunikacijos procesą pokyčių metu;
Gebėti veikti skirtingose pokyčio eigos stadijose.
Mokymų uždaviniai:
Suprasti šiuolaikinių pokyčių prigimtį ir jų diegimo kontekstą bei pokyčių santykį su lyderyste;
Gebėti analizuoti ir įvertinti pokyčio diegimo poreikį, mastą, kliūtis ir galimybes bei panaudoti šią informaciją rengiant pokyčio diegimo planą;
Išmanyti pokyčių diegimo procesą bei efektyvumą vertinant rezultatus;
Mokėti inicijuoti ir diegti pokyčius panaudojant lyderystės potencialą atskirose pokyčio diegimo proceso fazėse.
Mokymų metodika:
Paskaitos, diskusijos, darbas grupėse, praktinių situacijų analizė.
„Sėkmingo pokyčių valdymo ir lyderystės” mokymų turinys:
Pirma diena:
Pokyčių valdymas: modernus požiūris į organizacinius pokyčius
Norimo rezultato formulavimas
Pokyčių etapai
Žmonės pokyčių procese
Antra diena:
Pirmo susitikimo su darbuotojais organizavimas pranešant apie permainas
Vaidmenų pasidalinimas pokyčių metu
Vadovo veiksmai pokyčių laikotarpiu. Lyderystės potencialo įvertinimas
Pokyčių proceso užbaigimas
Mokymų nauda organizacijai:
Suteiks pokyčių valdymo kompetencijas, reikalingas sėkmingai valdyti, skatinti ir įgyvendinti pokyčius.
Suteiks instrumentus, leidžiančias daryti pozityvius ir veiksmingus pokyčius.
Supras savo požiūrį ir pasirengimą pokyčiams.
Supras priežastis, kodėl darbuotojai priešinasi pokyčiams, ir galės sėkmingai įgyvendinti pokyčius savo komandos ribose.
„Sėkmingas pokyčių valdymas ir lyderystė” mokymų programos vadovė ir lektorė:
Jolanta Mileškienė – Manager.LT Akademija vadovė. Žmogiškųjų išteklių, suaugusiųjų švietimo (Andragogikos) ir vadybos specialistė, mokymų trenerė, suaugusiųjų mokymo programų sudarytoja. Ekspertinės sritys: suaugusiųjų švietimas, pokyčių valdymas, profesionalus pardavimas, efektyvus klientų aptarnavimas, konfliktinių situacijų valdymas, klientų aptarnavimo kokybės gerinimas, komandos formavimas ir stiprinimas, 360 laipsnių grįžtamojo ryšio vadovavimo kompetencijų vertinimas (sertifikuota specialistė). Plačiau apie lektorę…
Daugiau informacijos ir registracija:
Mokymų trukmė: 16 ak. val. (2 diena, arba 2 pusdieniai, jeigu mokymai nuotoliniai)
Kaina: 460 Eur/dalyviui
Individualių ir vidinių mokymų kainą derinama atskirai. Susisiekite pokalbiui dėl bendradarbiavimo.
Į mokymus „Sėkmingas pokyčių valdymas ir lyderystė” kviečiami: Vadovai, Vidurinės grandies vadovai, Projektų vadovai, Personalo vadovai, Organizacijų vadovai, Komandų vadovai, Departamentų vadovai, Padalinių vadovai, Viršininkai, Direktoriai, Verslo savininkai, Konsultantai, HR specialistai, Organizacijų plėtros specialistai, Privataus sektoriaus vadovai, Valstybės tarnautojai, Savivaldybių darbuotojai, Viešojo sektoriaus vadovai, NVO vadovai, Švietimo įstaigų vadovai, Sveikatos priežiūros vadovai, Finansų sektorius vadovai.
Atviri aukščiausios grandies vadovų mokymai, kursai ir seminarai vyksta Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje.
Vidiniai aukščiausios grandies vadovų mokymai, kursai ir seminarai vedami visoje Lietuvoje, pagal įmonės pageidavimą. Tokie mokymai pritaikomi (adaptuojami) konkrečios organizacijos veiklos specifikai. Prieš mokymus, lektorius-konsultantas atlieka poreikių ir situacijos analizę įmonėje, o reikalui esant ir už jos ribų. Lektorius-konsultantas bendrauja su įmonės vadovais, darbuotojais kuriems bus vedami mokymai, o taip pat klientais, jei tai yra mokymų temos dalis.
Vidinių mokymų vedimo laikas, vieta ir kaina derinama su kiekviena organizacija atskirai.
Mokymai gali būti vedami individualiai vienam ar keliems asmenims. Individualių pokyčių valdymo mokymų laikas ir kaina derinami atskirai.
Mokymai „Sėkmingas pokyčių valdymas ir lyderystė” gali būti vedami nuotoliniu būdu.
Mokymai pritaikyti ir valstybės tarnautojams
Lyderystės ir vadovavimo mokymai, tyrimai ir straipsniai:
Gebėdami suprasti bei valdyti savo ir kitų emocijas, patiriame mažiau streso darbe, efektyviau bendraujame ir bendradarbiaujame tiek su savo kolegomis, tiek su klientais, užtikriname gerą klimatą kolektyve, mažėja konfliktinių situacijų…
Šiuolaikiniame verslo pasaulyje sėkmingas pokyčių valdymas ir lyderystė tapo kritiškai svarbiais veiksniais organizacijų plėtrai ir konkurencingumui. Daugumoje organizacijų reakcijos greitis stipriai skiriasi nuo reikiamo pokyčių tempo pasaulyje, todėl dar nespėjusios prisitaikyti prie vienos išorinių permainų bangos, organizacijos papuola jau po kitos poveikiu. Konkurencija vis stiprėja, ir šioje situacijoje nėra kitos išeities - reikia ieškoti naujų formų, naujo požiūrio, naujų metodų.
Pokyčių valdymo statistika atskleidžia, kad 50-70 procentų organizacijų pokyčiai nepasiekia tikslo ir neduoda laukiamo rezultato. Problema tame, kad pokyčiams priešinasi visi, o ypač tie žmonės, kurie turi atlikti didžiąją dalį transformacijų. Verslo procesai, gamyba, įranga ir kiti elementai nedirba patys sau - viską valdo žmonės. Tai reiškia, kad organizacijos nesikeičia, keičiasi žmonės, todėl efektyvus pokyčių valdymas ir lyderystė turi būti orientuotas į žmogiškąjį faktorių.
Pokyčių valdymo ir lyderystės mokymų svarba
Pokyčių valdymo ir lyderystės mokymai formuoja ir stiprina vadovavimo bei lyderystės įgūdžius, reikalingus efektyviai planuoti ir diegti su veiklos optimizavimu bei efektyvumo didinimu susijusius pokyčius organizacijoje. Šie mokymai skirti organizacijos darbuotojams užimantiems pagrindinius vadovaujančius postus - vadovams, vadybininkams, projektų vadovams, personalo vadovams ir visiems, kurie ypatingai daug laiko skiria darbe sprendimų priėmimui ir jų įgyvendinimui.
Struktūrizuota pokyčių valdymo metodologija, kuri jau kone 40 metų sėkmingai taikoma Šiaurės ir Pietų Amerikoje bei Europoje, suteikia vadovams sistemišką požiūrį į organizacinius pokyčius. Pokyčių valdymas apima tam tikrus vadybinius įrankius ir psichologines teorijas, kurių visuma padeda komandoms lengvai ir greitai pereiti nuo to, kaip buvo, prie to, kaip bus.
Pokyčių valdymo proceso etapai ir metodai
Efektyvus pokyčių valdymas prasideda nuo norimo rezultato formulavimo ir pokyčių etapų identifikavimo. Svarbu suprasti šiuolaikinių pokyčių prigimtį ir jų diegimo kontekstą bei pokyčių santykį su lyderyste. Vadovai turi gebėti analizuoti ir įvertinti pokyčio diegimo poreikį, mastą, kliūtis ir galimybes bei panaudoti šią informaciją rengiant pokyčio diegimo planą.
Pokyčių tipų skirstymas ir jų priežasčių supratimas yra fundamentalus aspektas sėkmingam valdymui. Pokyčius lemiantys veiksniai gali būti išoriniai ir vidiniai, todėl vadovai turi mokėti tinkamai identifikuoti pokyčio lygmenis ir pritaikyti atitinkamas strategijas. Individualus pokyčio valdymo procesas skiriasi nuo organizacinio, tačiau abu yra svarbūs bendram sėkmingam rezultatui.
Pirmo susitikimo su darbuotojais organizavimas pranešant apie permainas yra kritiškai svarbus etapas. Vaidmenų pasidalinimas pokyčių metu ir vadovo veiksmai pokyčių laikotarpiu formuoja darbuotojų požiūrį ir priėmimą. Lyderystės potencialo įvertinimas ir tinkamas jo panaudojimas atskirose pokyčio diegimo proceso fazėse lemia galutinį sėkmę.
Lyderystės vaidmuo pokyčių valdyme
Lyderystė pokyčių laikotarpiu reikalauja specifinių kompetencijų ir gebėjimų. Efektyvūs lyderiai turi kurti aiškią viziją ir įtraukti komandą į pokyčių procesą. Kas yra lyderystė ir kuo pasižymi geri lyderiai - tai pagrindiniai klausimai, į kuriuos turi atsakyti kiekvienas vadovas, siekiantis sėkmingai valdyti pokyčius.
Lyderiai sukuria įtaką per dvi pagrindines dimensijas - viziją ir žmones. Gera vizija turi būti aiški, įkvepianti ir pasiekiama, o stiprios organizacijos kultūros dimensijos formuoja pagrindą ilgalaikiam pokyčių sėkmingumui. Pozityvi lyderystė praktikoje padeda įveikti pasipriešinimą ir motyvuoti darbuotojus pokyčių metu.
Autentiška lyderystė ir charizmatinė lyderystė yra svarbūs elementai, padedantys vadovams efektyviai valdyti komandas kritinėse situacijose. Asmeninių ir komandos reakcijų valdymas, darbo streso mastelio supratimas ir gebėjimas mokyti savo žmones vieningai valdyti kritines situacijas formuoja stiprų lyderį.
Komunikacijos ir motyvacijos strategijos
Pokyčių komunikacija yra vienas svarbiausių sėkmingo pokyčių valdymo aspektų. Komunikacijos proceso valdymas pokyčių metu reikalauja specialių žinių ir įgūdžių. Komunikacijos plano parengimas organizacijoje turi apimti visus suinteresuotus asmenis ir aiškiai apibrėžti informacijos srautus.
Darbuotojų motyvavimas pokyčio metu ir pasipriešinimo pokyčiams įveikimas yra pagrindiniai iššūkiai, su kuriais susiduria vadovai. Darbuotojų emocijų valdymas, streso įveikimas ir emocinė sveikata pokyčių metu reikalauja ypatingo dėmesio ir profesionalių įgūdžių.
Negatyvios informacijos pateikimas ir reakcijų suvaldymas yra kritiški momentai pokyčių procese. Nuoseklus ir pasitikėjimą keliantis informavimas kritinėse situacijose, pasirengimas galimoms darbuotojo ar visuomenės reakcijoms formuoja sėkmingo lyderio kompetencijas.
Personalo valdymas pokyčių metu
Savarankiškas vadovas turi gebėti efektyviai valdyti personalą pokyčių kontekste. Naujo darbuotojo adaptacija, mentorystė ir vadovo vaidmuo kaip nuolatinio pavyzdžio ir patarėjo formuoja stiprią organizacijos kultūrą. Darbuotojo lūkesčių valdymas ir gebėjimas "sulaikyti" puikų darbuotoją yra esminiai gebėjimai.
Personalo atrankos metodai, atskleidžiantys asmens savybes, ir bendrovės įvaizdžio kūrimas paieškos ir atrankos metu formuoja ilgalaikį organizacijos sėkmingumą. Psichologiniai darbuotojų atleidimo aspektai ir informacijos pateikimo metodai nesukeltų nepagrįstų lūkesčių yra svarbūs praktiniai įgūdžiai.
Mokymų metodika ir praktinė nauda
Pokyčių valdymo ir lyderystės mokymai taikoma metodika apima paskaitas, diskusijas, darbą grupėse ir praktinių situacijų analizę. Šie interaktyvūs mokymai padeda dalyviams ne tik įgyti teorinių žinių, bet ir praktiškų įgūdžių, reikalingų kasdienės veiklos situacijose.
Mokymų nauda organizacijai yra daugialypė: suteikia pokyčių valdymo kompetencijas, reikalingas sėkmingai valdyti, skatinti ir įgyvendinti pokyčius, padeda paspartinti pokyčių įvedimo procesą įmonėje, sumažina darbuotojų pasipriešinimą pokyčiams, pagerina komandinio darbo rezultatus ir sumažina darbuotojų nutekėjimą pokyčių įgyvendinimo metu.
Mokymų nauda dalyviui apima efektyvios pokyčių valdymo strategijos parengimą, darbuotojų motyvavimo metodų išmokimą, komunikacijos plano organizacijoje parengimo įgūdžių įgijimą ir pagrindinių pokyčių principų supratimą. Dalyviai gauna instrumentus, leidžiančius daryti pozityvius ir veiksmingus pokyčius, supranta savo požiūrį ir pasirengimą pokyčiams.
Šiuolaikinės pokyčių valdymo tendencijos
Šiuolaikiniai pokyčių valdymo iššūkiai reikalauja inovatyvių sprendimų ir lankstaus požiūrio. Organizacijos turi gebėti greitai reaguoti į išorinius veiksnius ir efektyviai pritaikyti vidinius procesus. Nuolatiniai pokyčiai vadovo darbe yra vienintelis prognozuojamas dalykas, todėl vadovai turi būti pasiruošę veikti neapibrėžtumo sąlygomis.
Strateginio mąstymo ugdymas nuo vizijos iki veiksmų plano, finansų supratimas nevadybininkams ir derybų menas yra papildomos kompetencijos, kurios stiprina vadovo gebėjimus pokyčių valdymo srityje. Efektyvūs susirinkimai, organizacijos mikroklimato formavimas ir darbuotojų įsitraukimas formuoja holistinį požiūrį į pokyčių valdymą.
Emocinės inteligencijos ugdymas ir gebėjimas suprasti bei valdyti savo ir kitų emocijas padeda patirt mažiau streso darbe, efektyviau bendrauti ir bendradarbiauti tiek su kolegomis, tiek su klientais. Šie gebėjimai užtikrina gerą klimatą kolektyve ir sumažina konfliktinių situacijų skaičių.
Sėkmingas pokyčių valdymas ir lyderystė yra nuolatinis mokymosi ir tobulėjimo procesas, reikalaujantis sisteminio požiūrio, praktinių įgūdžių ir nuolatinio profesionalaus augimo. Investicijos į vadovų kompetencijų ugdymą šioje srityje atsiperkantys greitai ir formuoja ilgalaikį organizacijos konkurencinį pranašumą.